Hoe weet je wanneer je niet je stembanden kapot maakt met screamen en grunten?

Als je het goed doet krijg je geen blijvende schade, wanneer weet je dat je inrdaad de goede methode hebt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Als je vanuit je buik grunt en screamt, en niet vanuit je keel. Verder merk je dat je veel minder tot geen last van je stem krijgt als je 'goed' grunt, je gevoel is wat dit betreft echt betrouwbaar. Verder is het volgens mij niet mogelijk om zonder enige schade aan je stem te grunten en te screamen.

Wat naast een goede techniek helpt met het 'heel houden' van je stem is het drinken van water en het eten van honing tussen het grunten door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het voortbrengen van de geluiden zoals je deze produceert bij het " screamen" en "grunten" is zo onnatuurlijk dat het lang beoefenen van deze tak van sport wel schade op moet leveren. Uiteraard zal er een techniek zijn waarmee je makkelijker en soepeler deze oerwoudgeluiden kan produceren maar geheel natuurlijk is het niet.