Volgens mij niet. Een plaat wordt afgespeeld met een platenspeler door de naald op de plaat te zetten. Er zit geen cd lezer ingebouwd in de platenspeler die een cd kan lezen. In een cd-speler zit namelijk een lezer die de onderkant van de cd leest. Dus een cd afspelen met een platenspeler is niet mogelijk tenzij je een omgebouwde platenspeler/cd-speler hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee dat kan niet, voor het 'lezen' van een cd is een laser nodig en voor een lp een naald die door de groeven gaat,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kan niet, net zomin als je een plaat op een CD-speler kunt afspelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan niet, met een platenspeler speel je elpees af met een cdspeler cdees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, je hoort geen moer, maar t kan. Zo ook als je m op de draaischijf van de magnetron plaatst, in de foodprocessor en in het vriesvak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geluid wil horen nee, maar hij draait wel mee, het is ook een goede manier om je cd kapot te maken als je een goede naald hebt.
Je kan ook gewoon een cd speler kopen voor een paar tientjes en dan kan je van de muziek genieten XD.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles kan hoor, ikzelf heb zo'n platendraaier waarmee je dan de vinylplaat overzet naar je harde schijf en dan kan je deze naar een ceedee kopiëren. zo speel je dus via je platenspeler een ceedee af. mits de benodigde apparatuur
te hebben voorzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.
Een cd heeft een spoor met hele kleine dammetjes en putjes aan de onderkant (op het onbedrukte, glimmende deel) die met een laser gelezen kunnen worden.
Een grammofoonplaat heeft ook groefjes, maar die zijn veel grover, en zitten aan de bovenkant. Deze groeven worden "gelezen" met een naald.
Nog een verschil is dat een cd van binnen naar buiten gelezen wordt, en een grammofoonplaat van buiten naar binnen.

Als je dus een cd door je platenspeler laat "afpelen" krijg je krassen in de afbeelding van je cd. That's all...