Wat kan ik nu op de gitaar oefenen?

Ik speel nu al bijna een jaar gitaar en zit niet op les.De basisakkoorden ken en kan ik allang, en ook wat andere, barré etc. En tokkelijk lukt ook al wel.

Heeft iemand tips wat ik nu kan gaan spelen/oefenen. Het liefst iets waar je wat aan hebt als je elektrisch gaat spelen, wat ik namelijk van plan ben om binnenkort te gaan doen.

Dus heeft iemand ideeën van wat ik nu kan gaan doen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Graag iets van een voorbeeld, zoals een filmpje of tab. Ik kan tab lezen, geen noten.
Het hoeft niet perse voorbereiding voor elktrisch te zijn, gewoon nieuwe dingen voor akoustisch is ook goed :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Je kunt bij de nummers die je qua accoorden kunt spelen, een leuk voorspel bedenken. Maak een melodie die je meetokkelt met de accoorden (wel bovenin: anders hoor je het niet goed). Ook als tussenspel kun je daarmee aan de gang.

Electrisch spelen is meer dan alleen accoorden: dan zul je voor de solo's toch moeten weten waar de noten zitten. Niet dat je ze moet kunnen lezen, maar dat je hoort bij welke toonsoort welke frets gebruikt kunnen worden.

Toegevoegd na 47 seconden:
Je speelt dus een 'solo' terwijl je ondertussen probeert accoorden te blijven spelen. Klinkt erg leuk als het lukt, en je kunt weer volop oefenen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ALs ik jou was zou ik proberen om ook een beetje te gaan oefenen met kleine solo's.
Je kan dan denken aan pirates of the caribbean thema, misschien dat ie ook al iets moeilijkere nummers kan gaan proberen zoals Nothing else matters van Metallica.
Succes alvast!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als tip voor tabs: www.ultimate-guitar.com, kan je zowat elk lied vandaan halen, in tabs.

Nu is het lereb van solo's en dus toonladders belangrijk. Ook het maken van eigen liedjes draagt bij aan het oefenen. Tenslotte is het ook leuk om liedjes om gehoor na te spelen: eerst begin je met de grondtonen (waar je dus akkoorden van kan maken) en als dat goed lukt, na een laaange tijd xD, kan je solo's op gehoor gaan uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar youtube en toets 'guitar lesson' in. Je kunt dan kiezen uit allerlei voorbeelden en stijlen.
Bij de bron staat een blues voorbeeld (wat sowieso al leerzaam is), maar je kunt ook iets in een andere stijl kiezen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de toonladder oefenen,
Of op guitartabs.com kijken voor tabs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op www.songsterr.com vind je een aantal leuke beginners tabs. Ze staan in de linkerkolom op de homepage, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Knockin' On Heavens Door Van Guns N' Roses
-Alle nummers van Nirvana