Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik nu op de gitaar oefenen?

Ik speel nu al bijna een jaar gitaar en zit niet op les.De basisakkoorden ken en kan ik allang, en ook wat andere, barré etc. En tokkelijk lukt ook al wel.

Heeft iemand tips wat ik nu kan gaan spelen/oefenen. Het liefst iets waar je wat aan hebt als je elektrisch gaat spelen, wat ik namelijk van plan ben om binnenkort te gaan doen.

Dus heeft iemand ideeën van wat ik nu kan gaan doen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Graag iets van een voorbeeld, zoals een filmpje of tab. Ik kan tab lezen, geen noten.
Het hoeft niet perse voorbereiding voor elktrisch te zijn, gewoon nieuwe dingen voor akoustisch is ook goed :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt bij de nummers die je qua accoorden kunt spelen, een leuk voorspel bedenken. Maak een melodie die je meetokkelt met de accoorden (wel bovenin: anders hoor je het niet goed). Ook als tussenspel kun je daarmee aan de gang.

Electrisch spelen is meer dan alleen accoorden: dan zul je voor de solo's toch moeten weten waar de noten zitten. Niet dat je ze moet kunnen lezen, maar dat je hoort bij welke toonsoort welke frets gebruikt kunnen worden.

Toegevoegd na 47 seconden:
Je speelt dus een 'solo' terwijl je ondertussen probeert accoorden te blijven spelen. Klinkt erg leuk als het lukt, en je kunt weer volop oefenen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ALs ik jou was zou ik proberen om ook een beetje te gaan oefenen met kleine solo's.
Je kan dan denken aan pirates of the caribbean thema, misschien dat ie ook al iets moeilijkere nummers kan gaan proberen zoals Nothing else matters van Metallica.
Succes alvast!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als tip voor tabs: www.ultimate-guitar.com, kan je zowat elk lied vandaan halen, in tabs.