hoe komt het dat bepaalde muziek genres niet bekend zijn in Nederland als in andere landen?

ik luister zo veel reggaeton, maar zo weinig mensen kennen deze muziek genre.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Andersom werkt dat ook zo.
Hier zijn bijvoorbeeld Hardstyle en Hardcore vrij grote muziekstromingen (Kijk maar naar de enorme feesten en festivals elk jaar), en als je alleen al naar Engeland of Denemarken reist; dat kennen ze daar niet.
Het ligt er dus voor een deel aan wat artiesten die uit een bepaald land komen voor muziek maken.

Wij hebben hier nu eenmaal niet echt artiesten die Salsa, of bijvoorbeeld Folk maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat het vooral door mensen uit Afrika en Latijns-Amerika gemaakt wordt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland is een klein land, dus veel muziek gaat zeer snel de mainstream-richting in om meer winst te maken. Dus we hebben te veel programma's die Ne-Yo, lil' wayne en The biebz adverteren in plaats van Radiohead en Massive attack (all-time favorites!) omdat gewoon safe is.

Maar reggaeton is een ander geval. Het is zeer bekend, alleen kent niemand de NAAM van het genre :-)

Daddy Yankee brengt me weer terug naar die goede, oude basisschool :D