Waarom worden nummers door radio dj's vaak versneld gedraaid?

Voorbeeld: bij fearfm harderstream, zijn de nummers meestal iets van 10 a 20 bpm sneller tov de originele vinyls...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.3K

Antwoorden (5)

Omdat ze zich aan een bepaald schema/programma moeten houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodat ze ook meer platen in een bepaalde tijd, zoals een uur kunnen draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat dit zgn beter bij het radiostation past. Althans dat is de opgave van 538
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo,
ik luister zelf ook altijd naar fearfm weet je waarom ze worden versnelt omdat het een internet radio site is waar ze alleen hardstyle-hardcore-dance-trance draaien daar hoort een saaie slome beat niet tussen daarom versnellen ze de nummers want het hoort eigelijk bij die gerne zoals hardstyle/hardcore is altijd snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor Dj's is het omdat de bied er dan beter uitkomt en je er dan goed op kan dansen