Hoe zou het kunnen komen dat ik het gevoel heb dat ik minder fijn zing als ik niet mijn tanden gepoetst heb?

Ik poets gewoon 's morgens en 's avonds mijn tanden maar wanneer ik ga zingen tussendoor (bv na het avondeten) dan 'moet' ik altijd toch eerst even mijn tanden poetsen, anders heb ik het gevoel dat ik niet lekker zing. Kan geen angst voor uit mijn mond ruiken zijn want ik heb het ook als ik in mijn eentje zit te repeteren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Amadea
13 jaar geleden
Voor je tandvlees is het niet zo goed om vaker dan twee keer per dag te poetsen. Misschien dat even een suikervrij kauwgompje kauwen hetzelfde effect kan geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een kauwgompje geeft helaas niet hetzelfde effect.

Het beste antwoord

Je zult zelf ook wel merken (en dat geef je ook al aan in je vraag) dat het verschil niet opzienbarend is. Je zingt dus alleen maar nèt iets fijner. Aan de ene kant lijkt het me, dat het idee alleen al helpt, bij het iets beter zingen. Je hebt namelijk voorbereidend werk gedaan, en dat is altijd goed ;-)

Maar het valt ook wel te verklaren, dat het echt helpt. Je hele mond is wat gladder na het poetsen. Je tong glijdt (bij wijze van spreken) wat makkelijker door je mond, en die tong heb je echt nodig bij spreken en zingen. Niet voor niets heeft iemand die een toespraak houdt, een glaasje water bij de hand.

Bij je tanden is het heel aantoonbaar dat het allemaal wat gladder is geworden, maar ook de rest van je mond wordt door het poetsen schoner. Optimale omstandigheden dus, voor een schitterende vertolking van een liedje ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plausibele verklaring ja!!!

Andere antwoorden (3)

Als je je tanden poetst voelen ze veel gladder aan, ongepoetst zijn ze wat ruwer. Ik denk dat dat het verschil maakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zit tussen je oren.
Je zingt altijd even mooi of lelijk en dat heeft niks met tandenpoetsen te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had ik het over mooi of lelijk zingen dan??? NEE!
Vergeet je misschien ze weer in te doen?