Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent "Time takes a cigarette" precies?

Komt uit een nummer van David Bowie "Rock 'nd Roll suicide" en dat zinnetje heeft iets magisch voor mij. Hij zegt niet "ik neem een sigaret" maar "Tijd neemt een sigaret". Hoe moet ik dat zien? Kan iemand het uitleggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Deze tekst is ontleend aan het gedicht Chants Andalous door de Spaanse dichter Manuel Machado:

Life is a cigarette
Cinder, ash and fire
Some smoke it in a hurry
Others savour it."

Het leven is een sigaret.
Sintels, as en vuur
Sommige roken het snel op
Andere genieten ervan

Volgens mij geen verdere uitleg nodig...

Toegevoegd op 19-06-2009 22:49:03
Voor de liefhebbers nog het gedicht in de originele taal:

La vida es un cigarillo
Hierno, ceniza y candela
Unos la furnan de prisa
Y algunos la saborean.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mmm. dat zijn de feiten maar het ligt een nuance anders volgens mij. Er spreekt namelijk ook iets van de verslaving uit en het zet jezelf in een derde persoon of niet eens een persoon maar een tijdseenheid die eindig is en tegelijk, nou ja ik kom er niet uit. Ten dele heb je gelijk.

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat ie ermee bedoeld : De tijd neemt even een pauze, of de tijd staat even stil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien... moet je 'take' niet vertalen met 'nemen', maar met 'nodig hebben'. Dan kan je de zin interpreteren als: 'Ik heb wat tijd over, dus ik steek er eentje op!'
(Maar da's dan toch een beetje een dooddoener)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding