Wat is het verschil tussen nylon en stalen gitaarsnaren qua geluid? Wat is beter voor pop/jazz?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
4.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een elektrische gitaar zou ik zeker stalen snaren gebruiken :-).

Het beste antwoord

Nylon snaren worden meer gebruikt voor Flamenco en spaanse gitaren. Dit voelt zachter en je kan echt lekker 'plukkenen trekken' aan de snaren. Metalen snaren zijn harder en stroefer maar produceren meer hoge tonen. Ook hebben ze vaak meer volume en blijven langer gestemd. Om die redenen worden ze vaker gebruikt onstage bij pop, rock, jazz of bluesmuziek en natuurlijk voor studio-opnames.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een sound engineer hoor dit ook te weten hoor!' haha ligt aan welke sound je wilt hebben, nylon klinkt zachter maar speelt lekkerder, stalen andersom..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stalen snaren voor popnummers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor staal gaan, Engineer.
Maar niet op die mooie spaanse gitaar spannen die je nu in je handen hebt = morgen kromme hals.