Wat kan ik doen als mijn gitaarleraar alleen nummers wil doen die hij leuk vindt?

Ik wil liever hardrock en metal en hij wil dat we top 40 softpop/poprock doen. Hoe kan ik zeggen dat ik liever andere muziek wil leren maken? Moet ik een lijstje maken met wat ik wel wil leren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat hij dit doet omdat hij verstand van muziek heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe lang speel je al?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 jaar

Het beste antwoord

Je zou het kunnen proberen met een lijstje, maar dan wél een open oor, als hij dit van commentaar voorziet : als je met hardrock/metal minder goed gitaar leert spelen, heeft het natuurlijk weinig zin...Of misschien kent je leraar geen hardrock/metal, en houdt hij het daarom bij de top40.

Anders zou je op zoek kunnen gaan naar een andere gitaar-leraar. Ik weet uit ervaring, dat je motivatie om te oefenen tussen 2 lessen véél groter is als je muziek mag oefenen die je mooi vindt, en waar je jezelf een beetje in kwijt kunt.

Tenslotte betaal je voor je lessen : jij mag dus best meebeslissen in wat en hoe je leert!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Misschien zijn jouw nummers niet de geschikte om bepaalde vaardigheden te leren,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gitaarles neem je omdat je wilt leren hoe het instrument te bespelen. Daarvoor heeft je docent een set met oefeningen. Als jij zelf andere muziek leuker vindt, staat niets je in de weg om dat thuis te spelen. chter, je docent heeft een bepaalde lesmethode waar hij het beste resultaat mee boekt.

Natuurlijk kan je in overleg met hem besluiten dat je ook andere muziek speelt, en dan kan je bv naar een muziekwinkel om bladmuziek oid te halen van andere muziek. Maar waarschijnlijk zal je docent dat liever niet doen. Zie het maar zo: Hij doet dit de hele dag, en voor hem is het veel meer werk om de hele dag verschillende muziek te moeten doen.

Je kan ook kijken of er geen docent is die juist hardrock onderwijs wil geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor hardrock en metal heb je waarschijnlijk iets meer ervaring nodig, dan je nu hebt. In de nummers die je leraar
kiest zitten waarschijnlijk de akkoorden die je moet leren. Misschien kun je je leraar vragen of hij een iets pittiger nummer voor je uitkiest, zodat jullie allebei een beetje water bij de wijn doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt hem vragen waarom hij bij deze muziek blijft terwijl jij van andere muziek houdt. Als het is om het beter te kunnen leren, zodat je vervolgens kiunt spelen wat je zelf leuk lijkt heb je samen iets om naartoe te werken. Maar als hij dit doet, omdat hij het andere niet waarderen kan zou je kunnen overwegen om samen af te spreken dat jullie in ieder geval een nummer per zoveel in jouw smaak doen, of een andere leraar nemen. Ik heb het gehad met pianoles. Een leraar die alleen maar van klassiek hield. Het gevolg was dat ik ermee gestopt ben en dat is achteraf gezien erg jammer geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Andere leraar??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij bent bij die leraar zodat jij je de stijl leert spelen die je graag zo leuk vind om te spelen! Hem wel eerst nog een kans geven om in te spelen op een lijstje nummers die je meeneemt de volgende les. Wordt dat toch niks omdat hij bijvoorbeeld niet veelzijdig genoeg is, betekent dat maar één ding: andere leraar kiezen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Metal nummers hoeven niet persé lastiger dan wel makkelijker te zijn dan top40 werk. Het gaat hier puur om muziekstijl. Op je strepen staan, meid!