Wie kent nog goede nummers zoals ''Oye mi canto'' van Gloria Estefan?

Ik heb al eerder een vraag gesteld over dit nummer: http://www.goeievraag.nl/vraag/soort-muziekstijl.106216 , maar dit lijkt in mijn ogen echt niet op standaard salsa. Kennen jullie nog goede nummers die tot deze stijl behoren welke stijl dit ook is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Antwoorden (6)

luister dan ook maar eens naar de spaanstalige cd's van Shakira,Jennifer Lopez en Christina Aguilera
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij komt bijna alles van de Miami Sound Machine wel in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad geen standaard salsa, het valt onder Pop/Dance muziek.

Misschien moet je een beetje lijsten doorzoeken met Spaanstalige popmuziek uit de '80s en '90s en vind je dan meer nummers in de stijl die je zoekt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mory Kanté - Yeke yeke (Geen Spaanse tekst en een beetje drukker, maar ik denk dat het je wel bevalt ;) )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit nummer is volgens mij een langzame conga.
een vergelijkbaar nummer is Cuba Libre of (wat sneller) Conga. Beide door haar gezongen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belle Peres

http://www.youtube.com/watch?v=4e452qFvc28