Hoe kun je hogere of lagere tonen zingen dan je gewend bent, zonder te forceren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2.4K

Het beste antwoord

Voor hoge tonen: Knijp eens goed in je zaakje :P haha.

Verder:
Genoeg water drinken (niet te koud en niet te warm). Warm je stem goed op d.m.v. een aantal zang oefeningen. Zorg voor een goede ademhaling en ga rechtop in een goede houding staan.

Begin dan met het zingen van middentonen en probeer steeds hoger of lager te komen. Probeer ook overdreven mondbewegingen te maken en probeer alles heel overdreven uit te spreken.

Als je genoeg oefent zul je na verloop van tijd verbeteringen zien. (en horen natuurlijk!)

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat vereist veel techniek.
Je kunt dat leren onder begeleiding van een zangdocente.
Maar ieder mens heeft een grens in zijn bereik.
Iemand met een spraanstem zal nooit bas kunnen zingen en andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een manier is om met je kin op de borst te zingen, dan kom je hoger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buig ietsje door de knieen bij die hoge noot. Doordat je lichaam omlaag gaat zing je hoger, vreemd genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin met inzingen op toonladders die je telkens een toontje hoger of lager begint, zodat je stem goed loskomt.
Denk dan aan een elastiekje. Op het moment dat je een hogere of lagere toon wilt zingen rek je denkbeeldig dat elastiek uit. Voor een hogere toon trek je het naar beneden, en voor een lagere toon trek je het naar boven. Of je gebruikt je lichaam erbij door voor een hogere toon je buik denkbeeldig naar beneden te drukken, en voor een lagere toon door je hoofd denkbeelding omhoog te duwen.
Amadea
13 jaar geleden
Voor de hoge noten zeggen ze op televisie dat je moet gaan glimlachen.
Ik denk dat je ook je hele lichaam moet gaan inzetten. Dus voor de hoge noten zou je lichaam kleiner moeten zijn, en voor de lage noten zou je zo dik moeten zijn als een dikke trom. Misschien helpt het om dit te visualiseren.