Wat is het verschil tussen rock,metal en punk als je op de elektrische gitaar speelt, qua klank, moeilijkheidsgraad, snelheid enzovoort, enzovoort?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2.3K

Antwoorden (1)

Deze vraag is denk ik wel heel erg moeilijk te beantwoorden. Dit ligt echt aan het nummer dat je wilt spelen. Er zijn zowel makelijke punk, rock en metal nummer zowel moeilijke. dit geldt ook voor snelheid. Klank is erg gitarist gerelateerd en wat voor een spullen hij gebruikt. in het algemeen worden veel powerchords gebruik bij alle stijlen. leer deze en je kan al veel stukken meespelen. punk is naar mijn mening makkelijker te spelen dan metal. simpelere opbouw en het moet gewoon knallen zonder teveel poespas, ook een kunst. punk heeft ook meer een "brit sound" metal vaak iets gescoopt (niet altijd) rechterhand techniek is vaak moeilijker bij metal, veelal sneller. Het is een moeilijke vraag waar erg veel op beantwoord kan worden naarmate wat je persoonlijk als makkelijk of moeilijk ervaart.