Hoe kan Ben Saunders in de mega top 50 staan?

Toegevoegd na 2 minuten:
Net op 3fm staat Ben Saunders op plaats 4. Dit terwijl hij nog geen singel heeft uitgebracht. Dit moet dus zijn van illegale downloads, hoe controleert 3fm dit dan?

Toegevoegd na 21 uur:
Okee er bestaan legale downloads maar ik dacht dat die nooit gewoon van een tv opname waren.

maar dus puur door i-tunes downloads kan iemand boven aan de top 50 staan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Die Ben Saunders is een zanger van the Voice of Holland. Ik heb dat programma gisteren voor het eerst gezien en het blijkt dat alle songs die door de kandidaten gezongen worden te downloaden zijn op i-tunes. Daar kun je dan ook een top-zoveel in zien. Ben Saunders schijnt helemaal bovenaan te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door goed te zingen
en het publiek tot zich te winnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muziek lijsten worden gebaseerd op air play*, gekochten single en downloads.

De nummers van Ben Saunders krijgen veel aandacht d.m.v. airplay en blijkbaar kunnen ze ook gedownload worden. Waardoor hij in de top 50 komt te staan.

*air play is ondere andere dat nummers op de ether (Radio) uitgezonden worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kandidaten nemen hun nummer op en na de liveshow zijn deze singles te downloaden via iTunes.. Vandaar!