Waarom word er bijna van elk liedje een Remix gemaakt?

Er wordt van heel veel liedjes een remix gemaakt maar waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Omdat een nummer dat ooit veel geld heeft opgebracht, misschien nog wel een keer veel geld op kan brengen door er een andere 'draai' aan te geven.

Soms lukt dat, maar vaak ook niet.

Kortom: Met een remix wordt getracht een succesnummer nog verder uit te melken, in de hoop er wederom een flinke buit mee binnen te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat het veel moeite kost om zelf iets origineels te bedenken.
Omdat je met een remix een niet zo dansbaar nummer toch dansbaar kunt maken.
Omdat het nummer al lekker in het gehoor ligt omdat mensen het al kennen, en daarom eerder gedraaid zal worden.
Omdat het steeds makkelijker wordt om te Dj'en met al die goede software die daar tegenwoordig voor bestaat.
Omdat er mensen zijn die denken dat ze met een remix het origineel alleen maar beter maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
compleet antwoord, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry, maar de min is van mij. veelal willen de artiesten van het originele nummer zelf dat er een remix wordt gemaakt. vooral op dance-gebied gebeurd dat veel. de doelstelling is daarmee ook om een zo breed mogelijk publiek te bereiken. remixes worden daarom ook vaak door bekende (andere) dj's en/of bands gemaakt in andere stijlen.
Door gebrek aan talent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpel, goedkoop. Is het een hit geweest kan het een boost voor de artiest betekenen om na een aantal jaren een oude hit opnieuw uit te brengen. Een bekende (gemixte) melodie die goed in het gehoor ligt kan helpen om (als deze onder een ander nummer wordt gezet) dit nummer een grotere hitpotentie te geven,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veelal willen de artiesten van het originele nummer zelf dat er een remix wordt gemaakt. vooral op Dance-gebied gebeurd dat veel. De doelstelling is daarmee ook om een zo breed mogelijk publiek te bereiken. Remixes worden daarom ook vaak door bekende (andere) dj's en/of bands gemaakt in andere stijlen.