Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent de term "Musis Sacrum"?

Vandaag las ik in een blad de volgende zin: "Heeft je leven nog zin als je als succesvol violiste te horen krijgt dat je Musis Sacrum hebt". Wat betekent die term?

Ik weet dat Musis Sacrum een concertgebouw in Arnhem is, dus dat hoef je niet te antwoorden!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien had je de context er bij moeten zetten, nu vermoed ik dat er wordt bedoeld,dat je je leven wijdt aan de muzen (want dat betekent het ) en dat onze nieuwe regering roet in het eten komt gooien wegen verregaande bezuinigingen in die sector.Maar wat kun je anders verwachten als een lid van de gedoogpartij het Concertgebouworkest uitmaakt voor "toeteraars'?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Musis Sacrum (Latijn voor 'gewijd aan de Muzen') is een concertzaal in Arnhem, gelegen aan het Velperplein. Het gebouw stamt uit 1847 en is al meer dan honderd jaar de thuisbasis van Het Gelders Orkest. Organisatorisch werken Musis Sacrum en Schouwburg Arnhem samen, onder één directie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het betekent 'gewijd aan de muzen'.

Maar jouw mysteriezin kan ik daarmee nog steeds niet plaatsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Gewijd aan de muzen".

(Muzen zijn Griekse godinnen van kunst & wetenschap).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een heel dom iemand zit hier weer te minnen bij de goede antwoorden.
latijns : gewijd aan de muzen

Toegevoegd na 1 minuut:
zie dat het antwoord ondertussen al was gegeven maar dat stond er net nog niet sorry.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Musis Sacrum (Latijn voor 'gewijd aan de Muzen')
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding