Zijn er ook popliedjes, voor een uitvaart, over dit definitieve afscheid, zonder een verwijzing naar de hemel of elkaar (ooit) terugzien?

Liedjes als "Tears in Heaven" van Eric Clapton, "One Sweet Day" van Mariah Carey en "Together Again" van Janet Jackson, noemen allemaal het elkaar weer terugzien in de hemel. Ik zoek nu een populair popliedje voor een uitvaart dat dit definitieve afscheid als onderwerp heeft, maar waarin het terugzien of de hemel niet wordt genoemd. Eigenlijk dus een liedje voor een uitvaart van een atheist.

Weet jij er een of meer?

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor alle antwoorden!

Weet jij het antwoord?

/2500

City to city - The road ahead. prachtig nummer.

"Song for Guy" van Elton John, is 99% instrumentaal, de hemel of de hel wordt niet genoemd. Elton zei over de song: .As I was writing this song one Sunday, I imagined myself floating into space and looking down at my own body. I was imagining myself dying.

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Song_for_Guy

Misschien wel 'Doodgaan' van Frans Halsema? Of evt. 'Kees' van dezelfde artiest (Acda En De Munnik hebben deze ook opgenomen) Toegevoegd op 28-05-2009 00:13:43 Jeroen van Guus Meeuwis & Vagant "Weet je nog, dat wij de wereld zagen als een bol vol vrolijkheid? Die met al haar moois en lekkers jou was toegewijd."

Every time we say goodbye van Cole Porter. Opgenomen door vele artiesten, zie hieronder.

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ev%27ry_Time_...

The family tree van venice is ook erg mooi.

just a perfect day - Lou Reed Toegevoegd op 27-05-2009 08:24:15 voltooid verleden tijd - is ook schitterend

My Way van Frank Sinatra (als de overledene een beetje koppig was)

November Rain van Guns 'n Roses doet het ook goed.

papa van stef bos Toegevoegd op 27-05-2009 22:43:46 nee heb een andere mooie voor je Mooie dag van Blof..... De zon, het zand, de hitte en de rustige rivier De stilte en de droogte, en de leegte van dit hier De hemel en de aarde, de wijsheid van het land En de wijsheid van een man, was mij genoeg Er is niets waar ik op wacht Morgen blijft het nacht Ik overdacht mijn zorgen en de wereld En alle keren dat ik wakker lag Ik besloot Wat een mooie dag Wat een mooie dag De grond, het gras, de wegen naar de horizon die trilt De tijd is hier de ruimte, de diepte hier is wild De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens De liefde van één mens, was mij genoeg Er is niets waar ik op wacht Morgen blijft het nacht Ik overdacht mijn zorgen en de wereld En alle keren dat ik wakker lag Ik besloot Wat een mooie dag Wat een mooie dag Er is niets waar ik op wacht Morgen blijft het nacht Ik overdacht mijn zorgen en de wereld En alle keren dat ik wakker lag Ik besloot Wat een mooie dag Wat een mooie dag Er is niets waar ik op wacht Morgen blijft het nacht Ik overdacht mijn zorgen en de wereld En alle keren dat ik wakker lag Ik besloot Wat een mooie dag Wat een mooie dag Wat een mooie dag Wat een mooie dag voor de dood........

Ik hoorde pas op een begrafenis het lied: "Aan de bezitters van een ziel" door Frank Boeijen. Het was werkelijk prachtig. Ik heb het opgezocht en het staat op zijn CD "Vaderland". Ik ben niet zo van de teksten dus ik begreep niet helemaal waar het over ging, maar het voelde zeer troostend, stemmig maar absoluut niet religieus aan.

De kapitein deel 2 van Acda en de Munnik. Dit liedje gaat over iemand die verward wordt met een ander. Heel mooi, en passend Clouseau heeft een paar mooie nummers Gewaagd: Enter Sandman van Metallica Eentje die bijna niemand (meer) kent: Stan Ridgeway met 'Camouflage' Gewaagd: Ice Queen van Within Temptation Gewaagd: Gangsters Paradice van Coolio Oldie: Bright eyes van Art Garfunkel Ook een mooie en mijn laatste die mij eventjes te binnen schiet: Ode to my family van The Cranberries

The Kiss van Hooverphonic...!! Prachtig!!

Heilige Antonius van Rowwen Heze, maar dan moet je wel iets met het Limburgs hebben. Supergirl van Raemonn Een deel uit het repertoire van Marco Borsato..

De steen Ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde het water gaat er anders dan voorheen de stroom van een rivier hou je niet tegen het water vindt er altijd een weg omheen misschien eens gevuld door sneeuw en regen neemt de rivier mijn kiezel mee om hem dan glad en rond gesleten te laten rusten in de luwte van de zee ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten ik leverde bewijs van mijn bestaan omdat, door het verleggen van die ene steen het water nooit dezelfde weg zal gaan. Bram Vermeulen ook gezongen door oa Paul de Leeuw Toegevoegd op 03-06-2009 21:39:01 En Wind Beneath My Wings van Bette Midler vind ik erg mooi

* (What a) Wonderful World van Louis Armstrong * Lonely looking sky van Jonathan Livingston Seagull, gezongen door Neil Diamond (zijn beste lp qua tekst en muziek volgens mij) - thema "be what you are born to be" * Gute Nacht Freunde van Reinard Mey (ben trouwens van plan de muziek van de andere tips die ik niet ken op te zoeken - vind dit een heel goed idee!!)

hallo beste liedje voor een uitvaart vind ik smile, is geschreven door charly chaplin. mooiste uitvoering is die van eric clapton samen met george harrison. is te vinden op internet is perfect voor atheist. wordt op mijn crematie zeker gespeeld

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100