wie kent dit liedje nog?

Het werd gezongen in een soort tekenfilm met een jongetje dat terecht kwam aan de rand van een groot meer vol kikkers. Alle kikkers beginnen dan te zingen. Was een vrij grote hit zo'n 15 à 20 jaar terug. Wat ik me van de tekst herinner is: bom bom bom, parieja. Side by side, hand in hand, we all sing together.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
6.6K

Het beste antwoord

Paul McCartney - We all stand together
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Love is all van Roger Glover
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We all stand together van Paul McCartney
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=0auCDOERZyE

mccartney is het
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"We all stand together" van Paul McCartney.

Toegevoegd na 31 minuten:
Paul McCartney was als kind al een groot liefhebber van de verhalen van "Rupert the bear", in Nederland bekend als Bruintje Beer. Begin jaren '70 begon hij met het schrijven van liedjes voor een animatiefilm rond Rupert, maar dit project werd nooit gerealiseerd. Slechts een enkel liedje werd uitgebracht, waaronder deze. Paul werd geïnspireerd door een tekening van Alfred Bestall waarop niet Rupert te zien is, maar wel een kikkerkoor dat bij maanlicht gedirigeerd wordt door een kikker. Het werd uiteindelijk in 1984 op single uitgebracht. Voor de bijbehorende videoclip werd een korte animatiefilm gemaakt.
Amadea