waarom zijn sommige delen van de drumstel anders of hebben ze een andere kleur? ( ja echt heel vaag kijk even bij de omschrijving )

ik ben van plan een drumstel te kopen en soms zie je dan dat de hele drumstel bijvoorbeeld zwart is, en één van de drums is dan bijvoorbeeld grijs, wat is er daarmee? en wat kan ik ermee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Ik weet niet hoeveel geld je te besteden hebt, maar er is veel te koop in Drumland, zowel kwalitatief zeer goed als rommel.
Als een van de trommels een andere afwerklaag heeft (andere kleur), kun je ervan uitgaan dat dat geen origineel onderdeel van de totale set is, maar of: door de eigenaar er later aan toegevoegd, of: opnieuw bekleed omdat de oorspronkelijke afwerking kapot of beschadigd was. Ik zou niet teveel haast hebben met kopen, er is erg veel aanbod en je kunt echt iets vinden met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Kleur is natuurlijk erg persoonlijk. Als je zwart mooi vindt, zoek dan zwart, maar als je een kit ziet die aan jouw wensen voldoet in een andere kleur, is dat wellicht ook een optie. Uiteindelijk gaat het toch om de klank en dan zou een pimpelgroene set wel eens 3 x beter kunnen klinken dan een zwarte. De dikte van de ketels (het aantal lagen waaruit de ketel is opgebouwd) en de houtsoort die gebruikt is, bepalen vooral het geluid, naast natuurlijk de diepte van de ketel (minder diep: hoger geluid, diep: lager geluid) en niet te vergeten de vellen die erop zitten. Let er vooral ook op of de vellen (vooral van de toms), niet teveel "gebutst" zijn, wat er meestal op duidt dat er flink met de achterkant van de stokken op geramd is. Ook de ondervellen net vergeten. Bij de snaredrum opletten of het spanmechaniek van de snarenmat soepel werkt. Bij de standaards: hebben de bekkenstandaards dubbele of enkele poten, zit er geen "pitting"in het chroomwerk (inwerking van vocht en roest). Verder: zit er een basdrumpedaal bij en is dat in goede staat. Zijn de tomhouders (de houder voor de toms op de basdrum) in goede staat en goed te verstellen en vast te zetten. Werkt het hi-hatpedaal soepel. Een drumkruk erbij, ook niet onbelangrijk, maar ook wel los te vinden. Worden er ook bekkens bij geleverd? Als je een drumstel nieuw koopt eigenlijk nooit, 2dehands vaak wel, maar bekkens is weer een hoofdstuk apart, met een enorm scala aan merken en kwaliteiten en een grote kostenpost (alle waar is naar zijn geld). Als je nog wat meer specifieke wensen kunt aangeven help ik je graag verder.

Toegevoegd na 1 uur:
Er zijn ontelbare websites van en over drummen en drumstellen, bekkens, productreviews, drumspeciaalzaken, webshops, 2dehands, video's, youtube-filmpjes, drumscholen, lessen, drummers gezocht etc.etc. Teveel om hier op te noemen, maar nogmaals, als je vragen hebt: vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een drumstel bestaat uit meerdere delen. Een basic kit bestaat uit een: high hat, snare, 2 toms en evt een floor en een ride. Waarschijnlijk is 1 van de delen vervangen danwel toegevoegd. Zou persoonlijk aan de kleur niet te veel waarde aan hechten, zeker niet als het een beginnersset betreft.

Toegevoegd na 2 minuten:
- aan. hm.., word een beetje een rebus.

Toegevoegd na 11 uur:
Kijk maar eens op rimshot.nl. Daar heb ik een set gekocht en kan ik je aanraden.