Hoe kun je het beste jezelf leren gitaar spelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit wil ik ook wel eens weten!

Het beste antwoord

De dvd ' gitaarspelen voor dummies' is erg leerzaam! Heel duidelijk ook. Ik heb 'm ook, heb er alleen niet meer zoveel tijd voor helaas. Maar toen ik elke dag een lesje deed (of een paar dagen hetzelfde lesje achter elkaar) leerde ik het behoorlijk snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien wel 'online'.
Er bestaan websites waar je dat stapsgewijs met begeleiding kunt leren. Ben de 'link' even kwijt, maar google eens....

Toegevoegd na 3 minuten:
Já, ik heb de link! Succes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien helpt dit je! Het tijdschrift "Total Guitar"... zo heb ik gitaar leren spelen... de ene maand koop je hem niet en de andere maand wel.. net wanneer er wat in staat wat je te gek vind.

Voordat je dit gaat doen is het wel handig om wat open akkoorden te leren spelen en wat vingeroefeningen (noot voor noot over de hals gaan). Dit zijn akkoorden waarbij je open snaren gebruikt. Stap twee is dan wel om een paar barre-akkoorden te gaan spelen. De F, Fmineur, B, Bmineur, Gmineur bijvoorbeeld (komen veel voor in beginnersliedjes). De kunst is dan wel om je slaghand eerst eens op gevoel langs de snaren te laten gaan en op een gegeven moment met ritme gaan spelen.

Wil je hier snel tips bij, zodat je veel troubleshooting kan vermijden, geen verkeerde techniek aanleert (goed kijken naar de stand van de handen bij professionele gitaristen) en dus tijd kan winnen, is op les gaan een aanrader.

Succes in iedergeval!

Toegevoegd na 2 minuten:
En op youtube staan natuurlijk ook heel wat gitaarlessen/guitarlessons