een promoteam met mooie meiden :)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Beter zingen/dansen/acteren. Reclame maken voor jezelf kan ook helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er voor zorgen dat je aansprekende reclame maakt en iets brengen wat het publiek aanspreekt.
Het is net als in de industrie, kwaliteit betaalt zich uit.
13 jaar geleden
Zorg dat je een fanclub krijgt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een wereldhit, de rest gaat vanzelf. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Treed zo vaak mogelijk op. Desnoods ga je op zoek naar plekken waar je gratis optreed. B.v. cafe's, sommige restaurants of bibliotheken kunnen een podium bieden. Zij verzorgen de PR, en jij vermaakt hun publiek. Je krijgt er niets/weinig voor, misschien onkostenvergoeding, maar het kost je ook niets. Zo laat je je zien aan mensen die anders misschien nooit gekozen zouden hebben om naar je optreden te gaan.
En wie weet heeft het betaalde optredens als gevolg.
In ieder geval meer naamsbekendheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
locale tv zenders en locale radio zenders vragen of ze interesse in je hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een grotere achterban creëren als artiest doe je helaas niet 1,2,3. Hier gaat veel tijd en moeite in zitten en natuurlijk speelt ook geldt een rol.

Het is belangrijk dat je gaat kijken voor welke doelgroep je gaat en hoe je van plan bent deze doelgroep te bereiken. Als 2de ga je kijken in welke regio je de doelgroep gaat zoeken want als Friese volks artiest hoef je natuurlijk niet in Limburg te gaan zoeken naar fans. Het is dus heel belangrijk om je doelgebied te bepalen en wie je hierin wilt bereiken.

Je kunt op verschillende manieren je aanhang vergroten al hangt er wel een vraag aan vast en dat is natuurlijk hoeveel tijd en geld je tot je beschikking hebt. Hoe meer geld betekent meestal dat je minder tijd nodig hebt maar dit geldt ook visa verse.

Als eerst is het natuurlijk belangrijk dat iets omtrent posters of spandoeken hebt. Dit zodat wanneer je een optreden geeft het duidelijk is wie je bent. Visitekaartjes kunnen hierin goed helpen.

Natuurlijk moet elke artiest optredens verzorgen. Zolang je pappie niet rijk is en in de muziekwereld zit zal je het zelf moeten doen. Zorg dus dat je op zoveel mogelijk plaatsen waar je doelgroep komt kunt optreden. Vergeet je posters natuurlijk niet.

Eigenlijk is er wel een hele waslijst met belangrijke tips en benodigdheden om je achterban uit te breiden maar het is nooit makkelijk. Het is wel belangrijk dat wat je ook doet je altijd een doel voor ogen hebt en deze met 200% inzet probeert te bereiken.

Tips:

- Kies een pakkende artiestennaam.

- Zorg voor veel contacten dus ga wat vaker uit laat vrienden anderen vrienden uitnodigen.

- Zorg dat je promotiemateriaal in orde is en dat je deze altijd bij je hebt wanneer een optreden gepland is.

- Zorg dat je meermaals per week kunt optreden.

- Vraag hulp van je huidige achterban.

- Blijf jezelf een doel voor ogen houden.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Mvg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede muziek maken, aardig zijn tegen iedereen en zeker niet naast je schoenen gaan lopen.