Ik ben op zoek naar een titel van een film.

Het is een nederlandse film denk ik. Ik herinner mij dat ik hem nog heb gezien. Het ging over een jongen en een meisje, die beste vrienden waren, of zelfs een beetje verliefd waren. Ze waren nog erg jong. Ze gingen vaak samen deugnietachtig gaan doen, en uiteindelijk gaan ze samen gaan schaatsen op een bevroren rivier. Maar er is een stukje waar ze niet heen mogen omdat het ijs nogal breekbaar is. Toch doen ze het. Het meisje zakt door het ijs en gaat uiteindelijk dood, denk ik.

Kan iemand mij helpen? Dankje!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
triest verhaal zeg!!
weet je zeker dat je die wil zien weer..

Antwoorden (1)

Die film heet Blazen tot honderd. Met Olivier Tuinier, en een prachtig liedje van Urbanus.

Toegevoegd na 3 uur:
Het liedje uit de film is niet van Urbanus maar van Raymond van het Groenewoud; het heet Ik zal jouw man zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is hem, bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loenie; mijn dochter is hier en zij heeft het paatje geplaatst. De film ken ik zelf; hij is heel mooi.
Ik begrijp alleen niet waarom er gemind wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
min is niet van mij..
maar de uitleg van de vraag over de film is niet het verhaal van de film die jij geeft http://nl.wikipedia.org/wiki/Blazen_tot_honderd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de film zeker wel; ik heb hem al 2 keer gezien, sowieso heeft Roxanne heeft al beaamd dat het klopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pfffffff
sorry..maar je kan ook beamen dat de paus een vrouw is..
toevallig dar ik wel benieuwd was naar het verhaal, gezien me reactie onder haar vraag, toen ging ik het opzoeken ..je kan hoog en laag springen, maar de beschrijving is niet van de film die zei zoekt..
en als jera zo ervan overtuigd is moet ze het opzoeken en als duidelijke link plaatsen, en niet zomaar een titel uit je mauw schudden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry dat het niet de goeie film is loenie..
wat is ineens jou probleem..
als ik een antwoord niet goed heb, dan word het mij ook gezegd..
waarom hou je je hand boven haar hoofd terwijl een blinde nog wel ziet ,dat het niet klopt met de beschrijving..
hieraan kan je zien hoe jullie elkaar lopen te plussen terwijl je er niet de moeite voor neemt te kijken..zo van, oh gutte Jera geeft antwoord, en er staat een plus..laat ik er ook een op plakken..
KIJKEN loenie..deze verdediging van jou valt me zwaar tegen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blazen tot honderd is een Nederlands-Belgische met Als de jonge Maurits zijn moeder verliest, is hij ontroostbaar. Hij keert zich af van de wereld en lijkt psychisch vreselijk aangedaan door het geval. Zelfs zijn vader weet niet wat hij met de jongen aan moet en dus stort die zich op zijn werk: schilderijen restaureren. Als Maurits op een dag Moniek tegenkomt, lijkt het in eerste instantie wel te klikken tussen die twee. Op een dag vinden ze bij het vuilnis een medaillon met een afbeelding van Jeanne 'd Arc. Als Maurits zich vervolgens inbeeldt dat Moniek Jeanne d'Arc is, bindt hij haar vast op een brandstapel...
leg mij nu even uit of het klopt met de vraag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lees en vergelijk.. dan mij zeggen of je enige overeenkomsten ziet....nee het is niet die film maar weet je loenie..laat maar waaien..ik ken zo langzamerhand wel de spel regels hier..
er is werkelijk een clubje hier op G.V..
en daar kom je niet tussen ze plussen elkaar ook al klopt t antwoord voor geen meter,,
jammer..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@marion61; Eerst beticht je mij ervan dat ik iets uit mijn mouw schudt, daarna krijgt Loenie er nog van langs als ze jou probeert uit te leggen hoe het in elkaar zit.
Ten eerste plaats ik nooit een link, eenvoudigweg omdat ik niet weet hoe dat moet. Dat er nu een plaatje bij staat komt omdat mijn dochter nu hier is, en zij mij daarbij hielp.
Ik zoek bijna nooit iets op om antwoord te geven , en neem nooit iets van een site over.
Ik vind het vreemd dat je met beschuldigingen komt die kant noch wal raken.
Roxanne beschrijft een scene uit een film, die ik toevallig ken; ik geef haar antwoord, zij zegt oké-klaar ! Ik heb de film 2 keer gezien, en weet gewoon om welke film het gaat. Kun je niet begrijpen dat er op internet alleen een samenvatting staat ? Vervolgens ga je suggereren dat er een "clubje " bestaat dat elkaar kost wat kost gelijk geeft en punten toespeelt, zelfs bij foute antwoorden, nota bene !! Ik heb nog nooit iemand een punt toegespeeld als ik het antwoord niet goed vond, bovendien plus en min ik niet anoniem. ALS je al zou twijfelen aan de juistheid van mijn antwoord, had je dat ook op een beschaafde manier kenbaar kunnen maken.
Niemand houdt mij de hand boven het hoofd, en van clubjes weet ik niets. Dus zou ik graag weten waar jij die wijsheid vandaan haalt.
Klink ik boos; ja klopt, ik ben ook boos !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe vaak herinner je je uit een film niet alleen een specifieke scene, zonder dat die scene het hele verhaal is?
Als Roxanne zegt dat het deze film is, zal ze dat heus wel weten, ondanks dat de beschrijving ietwat anders is.
Geen reden om mensen af te gaan branden lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Hippo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry jera... sorry loenie... jullie hebben gelijk.. mijn fout ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie Marion !