omdat in een film de held onverslaanbaar genoeg is om kreukvrij uit de gevarenzone te komen. verder heeft hij nog het voordeel van een schiettuig dat niet geladen hoeft te worden, een auto die altijd start,schuilplaatsen op het goede moment, en onoplettende aanvallers, dan wel bewakers van plaatsen waar hij juist moet zijn
13 jaar geleden
Als ze de hoofdrolspeler raken,krijg je meteen een verandering in het genre van de film.

Ik vind dat james bond onder actie valt, maar als ze hem raken krijg je een drama effect. En dan is het een drama/actie film.

Ook lijkt de hoofdrolspeler een held,en kan het als voorbeeld worden gezien voor andere mensen.

Ook kan het zorgen dat mensen naar de volgende film gaan om te kijken of hij nu wel de mist in gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat die acteurs niet met scherp mogen schieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat als de hoofdrolspeler geraakt wordt, ze geen geld meer kunnen krijgen van films die ze nog willen maken, want dan is de hoofdrol speler dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Ilovethegas;

Behalve dat het script dat voorschrijft is het helemaal niet zo onrealistisch. Ook in werkelijkheid treft slechts een minimaal percentage van de afgevuurde kogels enigszins doel. Het is bijvoorbeeld gebleken dat onervaren soldaten in gevechtssituaties min of meer onbewust naast hun doel schieten, ook als ze goede schutters zijn op de schietbaan. De meeste mensen hebben toch een natuurlijk afweer mechanisme tegen doden. Dat James Bond wél zoveel keer raakt schiet is een van de redenenen waarom hij de hoofdrol mag vervullen; een held die mist is natuurlijk ook nix....