Ik vond het 1 van de betere films die ik ooit gezien heb (en dat zijn er behoorlijk wat). Het kijken zeer waard. Mocht je meer bedoelen of de film ook eng is, dat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Hij is niet erg spannend vind ik. Wel mooi! Maar waarom die al tijden in de imdb top 250 staat weet ik niet. Misschien omdat het een feel good movie is waarin alles helemaal goed komt.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoel in de top 3 van de imdb top 250.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een feelgood-movie ??
Ondanks het inderdaad happy end, vraag ik me dan toch af of je wel eens de hele film gezien hebt. Van sommige stukken kun je na veertig keer kijken nog boos of misselijk worden.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Héhé niet t einde verklappen joh :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch n plus voor je antwoord
de film staat al jaren op nummer 1 op IMDB (Internet Movie DataBase)

dat zegt wel wat over hoeveel mensen dit een goede film vinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is onbeslist de beste film aller tijden, of in elk geval heel heel hoog in de top drie.
Het is een allround-verhaal dat alles heeft ; hele sterke karakters, een fantastsiche rolbezetting en een ijzersterk verhaal. Het is denk ik het enige verhaal dat ik ken waarvan de film absoluut beter is dan het boek, en daar zijn niet alleen Tim Robbins en Morgan Freeman verantwoordelijk voor ; de hele cast is ge-wel-dig en de film ken géén zwakke momenten.

Dus wat je ook doet vanavond, KIJKEN. En opnemen. En morgen de DVD halen. Topfilm.

Toegevoegd na 19 seconden:
Sorry, ik bedoel natuurlijk onbeTWIST.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, spannend, dat weet ik niet.

Ik heb hem al zeker drie keer gezien, maar ik ga
toch weer kijken.

Het is gewoon een fantastische film.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een goede film, doch er bestaan betere films.
Het is wel een van de beste films van Morgan Freeman.

Ik ga hem, desondanks alles, ook bekijken hoor

!! RTL4 om 20u !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de tip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
RTL4 ja.
Het toch vreselijk wat ze met zo'n film doen.
Het afkappen van het einde: beschamend.
Spannend? nee, dat zie ik er niet in, fantastische film met een prachtige rol van Morgan Freeman, ja , dat wel. Zou zeker kijken als ik jou was!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zonder twijfel één van de beste films van de laatste twintig jaar.

Tim Robbins behoort ook tot de groten van het vak. Mag wat mij betreft in één adem genoemd worden met Kevin Spacey, Jack Nicholson en Robin Williams.
rose
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Ik respecteer je mening. Maar ik vind Spacey's rol in The Usual Suspects magistraal. En dan heb je nog American Beauty en Se7en. Maar goed, ieder z'n meug...
ja n fantastische film.echt n aanrader.