Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet deze film?

Ik zit al een tijdje met een film in mijn hoofd die ik een aantal jaar geleden voor het eerst op tv heb gezien.
Het nadeel is dat ik alleen nog een impressie voor de geest kan halen, dus geen namen oid.

Het is een film die zich in een sprookjesachtige setting af speelt. Wat ik me kan herinneren spelen de karakters van het Grimm sprookje "Met z'n zessen de hele wereld door" er in. Dat is: een ervaren legeraanvoerder (hoofdrol speler), een man die zo snel kan lopen dat hij normaal gesproken zijn beenprothese niet eens om doet, een man die een doelwit op 2km afstand kan raken, een extreem sterke man, en iemand die heel hard kan blazen. Verder reist de hoofdpersoon volgens mij ergens per rode luchtballon heen, en is de "slechterik" een sheikh of koning oid die zijn leger op de hoofdpersoon afstuurt.

Dat is alles wat ik zo snel kan bedenken, mocht iemand weten welke film dit is zou ik dat graag horen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
663
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klink net disney film zoals toy story xD
maar ik ken de film niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

The Adventures of Baron Munchausen uit 1988, geregiseerd door Terry Gilliam
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is hem inderdaad! Super bedankt, nu maar eens kijken of ik hem ergens in de videotheek kan vinden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding