Hoe heet deze film?

Ik heb lang geleden een keer een stuk van een film gezien, het was een thriller. Hij was zo eng, dat ik hem nog een keer helemaal wil zien. Ik weet alleen echt niet meer goed hoe hij ging, dus ik schrijf gewoon een paar dingen op die ik nog weet, hopelijk weet iemand hoe de film heet!
- Hoofdpersoon was een vrouw, zij had een kind. Een meisje van rond 10 jaar.
- In het huis van de vrouw gebeuren rare dingen; als ze thuiskomt stroomt er een soort bruin water uit het plafond, dat stroomt via de muren naar beneden.
- Als deze vrouw een keer haar kind in bad doet, gaat de deur van het bad ineens niet meer open, en zit er een ander meisje bij in bad. Die probeert de dochter te vermoorden, maar later is zij weg ofzo..
- Als dan de vrouw haar dochter gaat voorlezen voor dat ze naar bed gaat, heeft het meisje een lichtblauwe badjas aan met een grote capuchon waardoor de moeder haar gezicht niet ziet. Als het meisje haar moeder halverwege het verhaal aankijkt, blijkt het het meisje te zijn die haar dochter heeft vermoord/probeerde te vermoorden.
- Boven op het huis van die vrouw zit een soort put ofzo. Ik weet niet of ze die droomde of dat het echt is gebeurd, maar die vrouw gaat naar boven, dan is ze op het dak en kijkt in de put. Daar zit haar dochter in.

Dit staat niet in chronologische volgorde hoor, het is gewoon alles wat ik er nog van weet!

Toegevoegd na 26 minuten:
Ik denk niet dat het The Ring is, volgens mij is de film die ik bedoel iets minder eng..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

The Ring

Toegevoegd na 21 seconden:
Je heb daar meerdere delen van.. Check youtube anders even

Toegevoegd na 22 minuten:
Heb nog even gekeken.. is het misschien Dark Water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

volgens mij is het "the exorcist" weet alleen niet welk deel!
Maar het is al wel een oude film, ik kan er vaag iets van herinneren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je "The Ring" bedoeld. Er zijn 3 films van gemaakt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is dat "The Ring". Die heb ik een hele poos geleden eens gezien en herinner me ook iets van een put. Al met al was dat ook een behoorlijk benauwende film, een collegaatje van mij heeft er zelfs nachtmerries van gekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook ik ben ervan overtuigd dat het The Ring is.
Zoals bovenstaande antwoordgevers al gemeld hebben, zijn er meerdere delen geweest, zowel met jongens als meisjes.

In één van die delen komt een vrouw uit een televisietoestel gekropen oid.
Inderdaad, heel gezellige film.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het gewoon de Japanse versie is van The ring. Alhoewel jij zegt dat dat de film die jij zag minder eng is dan de (Engelse) The Ring, zou dit niet kunnen. (want naar het schijnt is de Japanse versie veel enger dan de Engelse.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb juist eens gekeken op wikipedia, en de Japanse versie noemt Ringu. Het zou ook de Koreaanse versie zijn die noemt The Ring: Virus. Een van de Amerikaanse versies is het zeker niet, die heb ik gisteren gezien en die zijn met een jongetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-_- Ik heb juist ontdekt dat je de juiste film hebt. De meesten (onder andere mijzelf) zaten er dus helemaal naast.
Zou het misschien "Poltergeist" uit 1982 zijn? Wat ik mij vooral herinner is het schattige meisje met lang blond haar dat 's nachts voor de televisie wacht tot het Amerikaanse volkslied is uitgespeeld en het beeld gaat sneeuwen. Dat is het moment dat de griezelige gebeurtenissen beginnen.
Amadea
13 jaar geleden
Het is 100% zeker weten "Dark Water" of ook wel "Honogurai mizu no soko kara" (de originele Japanse versie van deze film).
Meisje verhuist met haar moeder naar een creepy appartement met een vreemde concierge. Begint met een natte vreemde plek op het plafond, maar er woont niemand op de etage boven hun en daarna gebeuren er allemaal freaky dingen! (Inderdaad ook met een watertank op het dak van het appartement.)

Hier de trailer van de Amerikaanse versie!