Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom hoor je soms het origineel achter nasynchronisatie?

Soms hoor je dat er een beetje zacht achter en soms helemaal niet.

een jaar geleden
1.2K
LeonardN
een jaar geleden
Kan je een voorbeeld geven, of uitleggen bij welk type content je dit hoort?
Anime?
HeerVoldemort
een jaar geleden
Ik dacht altijd dat dat was om iets goedkoop te houden zoals bij die natuur programma's van national geographic. Dan hoeven ze geen nieuwe muziek te monteren. Maar waarom ze dan niet kiezen voor ondertiteling is mij een raadsel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De stemacteurs in de geluidsstudio hebben het originele geluid op hun koptelefoons of op een klein geluidsboxje. Als dat wat hard staat en de acteur is even stil, dan hoor je alsnog het originele geluid. Dat is eigenlijk ongewenst.
(Lees meer...)
een jaar geleden
SimonV
een jaar geleden
+ Deskundig antwoord! Leuk om te weten.
LeonardN
een jaar geleden
Ik geloof er eerlijk gezegd weinig van.
Ik ken twee types nasynchronisatie.
- De kwalitatief juiste manier waarbij de originele voice track gewoon weggehaald wordt en de nieuwe taal wordt ingesproken. (Zoals hier bij kinderfilms of in Duitsland bij alle series en films).
-De in mijn ogen absurde manier van het domweg overpraten van het origineel met meer volume. Zeg maar zoals het in Oost Europa de norm is.
https://youtu.be/42PuEUrVIwQ?t=161
Zeg me niet dat door lekgeluid is. Dat is gewoon de originele soundtrack die nooit is weggelaten omdat dat niet tot de mogelijkheden behoort.
Ik kan zo veel meer voorbeelden geven.
Kan jij 1 voorbeeld geven waarvan het originele geluid lekgeluid is. Dus dat het zelden voorkomt dat je het origineel hoort, maar het af en toe toch doorglipt. Dan hebben we 3 varianten. Tot die tijd zie ik meer in het antwoord van bamibal.
Waarbij ik zelfs zou zeggen dat men niet de moeite neemt het origineel weg te filteren, maar dus gewoon overspreekt,..
Het geluid van demeeste films/tv-series is verdeeld over verschillende sporen. Op die manier is het mogelijk om bij het nasynchroniseren het gewone geluid (muziek en effecten) te behouden en de spraak te vervangen door een ander spoor.
Soms heeft de nasynchronisatie-studie niet de beschikking over meersporen-geluid. Men moet dan proberen de originele spraak zo goed mogelijk weg te filteren, zonder te veel van de rest van het geluid te beïnvloeden. Dat lukt aardig, maar meestal niet 100%. Je hoort de originele spraak dan nog een beetje op de achtergrond.
(Lees meer...)
bamibal
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding