Bestaan er kerkkoren zoals het koor in de film Sister Act?

Want voor zover ik weet zijn de meeste kerkkoren erg ''saai''. En van het koor in Sister Act vrolijk ik helemaal op!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Bij de Afrikaanse gemeenschap in Nederland doen ze dat ook hoor. Een soort van Gospel achtig zingen en dansen.
Zij kleden zich dan in prachtige klederdracht en gaan dan zondags naar een lokaal ergens in een gebouw.

P.S. Afrikaanse mensen hebben nog geen Geloofs Plek zoals een kerk, moskee, synagoge.
En ik heb ze nog nooit horen klagen daarover...
Bidden kun je immers overal...dat hoeft niet perse in een gebeds huis. Mooi he..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zwarte kerken in de USA swingen inderdaad als een trein, en lijken er sterk op

Toegevoegd na 5 minuten:
En nog een, ga eens naar youtube
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou ik even moeten googlen. Moment
Ja hoor, ook in Nederland zijn ze. Je vind ze vooral in evangelische kerken en Pinkstergemeenten. Zie en hoor bijvoorbeeld de video hieronder

Toegevoegd na 39 seconden:
vind = vindt
Amadea
13 jaar geleden
Ja Gospel koren komen ook hier voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat vind je van de uitzending korenslag door Henny Huisman?