Waarom heten de sleepwalkers in de film 'Sleepwalkers'?

Het is een film uit 1992 op materiaal van Stephen King. Hierin heb je een zoon en een moeder die van gedaante kunnen veranderen en dergelijke. Ik ben alleen niet tegengekomen waarom ze 'sleepwalkers' genoemd worden.

https://www.imdb.com/title/tt0105428/

Castle
3 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De film draait om de laatste twee overlevenden van een vampirische vormveranderende soort die zich voedt met de levenskracht van menselijke vrouwelijke maagden. De horrersfeer, het magische en onrealistische brengt je in een onwerkelijke droomwereld waar je als dromer door heen wandelt. De titel "Sleepwalkers (slaapwandelaars)" is dus een magische verwijzing naar de belevingswereld in deze film.