is the amazing spiderman 1 een vervolg van spiderman 3?

ik vind de volgorde van het verhaal een beetje raar

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Inderdaad, het is geen vervolg.
The Amazing Spider-Man 1 is geen vervolg op de vorige drie Spider-Manfilms van regisseur Sam Raimi, maar een reboot met nieuwe acteurs en verhaal.
Reboot is een term die slaat op het verschijnsel dat in een mediafranchise of andere mediareeks (filmserie, stripserie, boekenreeks) weer van voor af aan wordt begonnen met het verhaal. De continuïteit van alle eerder verschenen delen in de reeks wordt grotendeels of zelfs geheel verworpen zodat weer opnieuw kan worden begonnen met nieuwe ideeën.
Toegevoegd op 15 juli 2018 20:22: bron
SimonV
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Met andere woorden: Peter Parker is opnieuw een gewone jongen en hij wordt -opnieuw- gebeten door een spin die hem super-krachten geeft [spoiler alert ;-p]