Wat is het verschil tussen een speelfilm en een mengvorm?

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor school moet ik een kijkwijzer invullen over een film en moet ik kiezen of mijn film een speelfilm of een mengvorm is. Ik heb de film 'The Passenger' gekeken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.3K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Mengvorm van... wat/welke soorten ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat weet ik zelf ook niet. Er staat alleen maar mengvorm.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@arkyji123, heb je iets aan deze recensie? Dan had deze prachtig vormgegeven sciencefictionfilm misschien nog een kans gehad. Het steeds meer haperende ruimteschip stort Passengers echter in een diepe identiteitscrisis en maakt dat dit romantische drama zich onder de regie van de Noor Morten Tyldum tot een dynamische actiethriller probeert te ontpoppen. Niet alleen het scenario wordt daarbij in onmogelijke en ongeloofwaardige bochten gewrongen, ook de acteurs leggen zichzelf in de knoop om er nog iets van te maken. Helaas tevergeefs. Romantisch drama - sciencefiction http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/27294948/__Filmrecensie___Passengers__stelt_teleur_2___.html
Amadea
7 jaar geleden
Passengers is een andere film dan The Passenger.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Ik had overigens zelf de naam van de film fout vermeld, Passengers is de juiste naam. Bedankt voor de recensie en voor alle andere reacties, ik denk dat ik er zo wel uit kom!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
He ik zie het, bij googelen op the passengers komt er tig maal passenger tevoorschijn. The Passengers uit 1975, in België getiteld Beroep:reporter. Die film is méér dan veertig jaar oud. In ieder geval geen mengvorm van een documentaire en speelfilm.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@arkyji123, dat dacht ik al, een film uit 1975 leek mij zeer onwaarschijnlijk.

Het beste antwoord

Vermoedelijk wordt met mengvorm bedoeld dat de film behalve geacteerd (speelfilm) en gebaseerd op een bedacht verhaal ook voor een deel beelden van de werkelijkheid bevat. Dus dat het tevens een documentaire is, een mengvorm van fictie en non-fictie.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt, nu snap ik het!