1.Avatar

2. yes man

3 de hel van 1963

originele vraag plus 1

Toegevoegd na 20 uur:
tarantino ipv yes man
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Avatar? Met die übersmurfen???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en heb je hem gezien,wat voor cijfer gaf je de film?
rose
13 jaar geleden
Van mij krijgt Avatar een vette zeven.
rose
13 jaar geleden
En ik snap niet waarom je de vraag origineel vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rose omdat ik nog nooit een meningsvraag heb geantwoord
Volgens imdb.com als volgt:

Toegevoegd na 1 minuut:
NB: Jouw vraag is uiteraard een meningsvraag, maar imdb lijkt me de geschiktste bron hiervoor (zie immers het aantal stemmen per film, best behoorlijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom wil je dat weten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mm ik kan mij in dat lijstje zeker niet vinden.... geen een dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar dat vind ik niet terug in de vraag van de vragensteller. Bovendien zou het dan géén vraag zijn die geënt is op kennisvermeerdering naar mijn mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nummer 9 heb ik !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga voor 7 en 8!
Echt met stip de film avatar in 3d op nummer 1
Nummer 2 eigenlijk alle harry potter films en ik denk dat de laatste 2 en vooral het laatste deel helemaal top moet worden... ik kan niet wachten.
op 3 vind ik moeilijker maar ik ga voor titanic.

Toegevoegd na 19 minuten:
tja titanic valt dus af... dan maar pirates of the carabbean, desnoods alle 3 :-) op 3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Saving Private Ryan
2. The last house on the left
3. Braveheart

Maar dat is mijn mening natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IMDB is amerikaans en Amerikanen hebben nauwelijks smaak.
Mijn lijstje is

Departures (Japans)
Accuracy of Death (Japans)
Der Untergang (Duits)

Een top 3 te beperkt. Andere bijzondere recente films zijn:
Reader (US )
No Country for Old Men(US)
Pan’s Labyrinth (Spaans)
Danny the Dog/Unleashed (Frans)

Ik vind de 10 jaar grens een beperking. Daaardoor vallen verschillende erg goede fillms af:

Name of the Rose (1986 Frans)
Das Boot (1981 - Duits)
The fight club (1999 - US)
All Quiet on the Western Front (1997 - US)
Taboo (1999 - Japan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een top 3 vind ik moeilijk, maar 'Dogville' van Lars von Trier moet er in ieder geval bij staan.

En wellicht 'Man push cart' van Ramin Bahrani.

En misschien wel 'Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events'.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een top drie is niet alleen te beperkt, het is ook al onmogelijk omdat films vaak niet met elkaar te vergelijken zijn. Hoe vergelijk je Dogville met Avatar?

Toegevoegd na 6 minuten:
Alternatief antwoord:

De film top 3 over de laatste 10jr szou een lijstje van drie films moeten zijn waarvan men van oordeel is dat dit de kwalitatief beste films van de afgelopen 10 jaar zijn, in aflopende volgorde van kwaliteit.
rose
13 jaar geleden
1 avatar
2 bride wars
3 friday the 13th
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 - American Beauty.

2- Das Leben Der Anderen.

1- The New World.

Natuurlijk is dit mijn persoonlijke top 3 !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry hoor mensen maar ik denk wel even dat imdb wat over de wereld erg veel gebruikt word, wel een beter beeld geeft wat de betere films zijn van de laatste 10 jaar dan een persoonlijke top 3 van films die niet eens ergens in de top 100 daarvan voort komen.

Daarnaast hoef je het niet geheel eens te zijn met imdb maar kom dan wel met bronnen in plaats van persoonlijke keuzes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Lord of the Rings
2. Inglorious Bastards
3. The Green Mile / veel Stephen Kings
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar mijn lijstje zou zijn:
1. Slumdog Millionaire (uit 2008)
2. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain (2001)
3. The bourne ultimatum (2007)

Ook zou ik 1 animatiefilm nog willen noemen:
Finding Nemo (2003)
Ik weet het zijn er 4, maar ik vond dat er 1 animatiefilm bij moest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Lord of the rings
2. DejaVu
3. La vita e' bella (Life is beautiful)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn mening:
1) The lord of the rings
2)BASEketball (de eerste keer dat ik deze zag, rolde ik uit de zetel van het lachen, het kan ook zijn door dat ik vermoeid was ;p)
3)Alle american pie's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eternal Sunshine of the spotless mind
Juno
Dogma (of is die al ouder dan 10 jaar?)