Welk idee zit er achter de kortfilm "Human Form"?

Het is een Koreaanse kortfilm dat gaat over een meisje dat plastische chirurgie wil doen. Haar familie heeft het ook gedaan en ik denk dat het daarom is dat ze het ook wil. Het einde vind ik minder duidelijk: Nadat ze de operatie heeft gehad, komt ze aan tafel bij haar familie zitten. Die negeren haar voor een paar seconden en kijken dan naar haar. Je krijgt haar gezicht niet te zien. Wat bedoelen ze met het einde en eigenlijk ook met de film zelf? Hier is de link (met Engelse ondertiteling)

https://m.youtube.com/watch?v=6lgf30wFOlA

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Deze film gaat over het (willen) passen in een maatschappij en wat men doet om "er bij te horen". Het willen zijn net als ieder ander. En hoe gevaarlijk dat echt kan zijn.

Op deze website http://koreanplasticsurgeries.com/korean-short-horror-film-human-form/ schrijft iemand dat hij vermoedt ("we think") dat de hoofdpersoon de operatie niet heeft overleefd. De kliniek heeft, om een schadeclaim te voorkomen, een ander meisje met eenzelfde gestandaardiseerd gezicht teruggestuurd naar de familie, maar de familieleden merken niet eens dat het een ander meisje is, wat heel treurig is.

Op deze website http://www.imdb.com/title/tt3662666/board/nest/258049808?ref_=tt_bd_1 wordt bij een vraag over de bedoeling van het einde van de film weer getwijfeld aan die uitleg: "The ending meaning? Read somewhere that the girl died and the hospital sent a replacement, kind of makes sense but not fully satisfied with that explanation.", althans de vraagsteller daar (met de naam "gronsk") is niet helemaal tevreden met die uitleg. Helaas heeft niemand op zijn vraag gereageerd of zijn vraag op die website beantwoord.

De makers van de film lijken in ieder geval de boodschap over te willen brengen dat persoonlijkheden en specifieke kenmerken van mensen lijken te verdwijnen doordat de verschillen tussen de mensen door middel van plastische chirurgie worden geëlimineerd. Dat is een gevaarlijke en ongewenste ontwikkeling in de (Koreaanse) maatschappij.
Antoni