Moet een tv-serie of film ook rechten betalen om namen zoals FBI, CIA en MI6 te mogen gebruiken?

Ik kijk regelmatig series waarin onder andere de FBI en CIA in voor komen, vandaar m'n vraag.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Nee, überhaupt hoef je niet te betalen als filmmaker om een naam van iets te gebruiken. Sterker nog er zijn films die zich laten betalen door Coca Cola of een ander bekend merk zodat hun producten in een film of serie zitten.

The Office zit vol HP spullen, 30 Rock heeft altijd Sharp TV's hangen. Ze laten zich sponsoren zogezegd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tegenwoordig is het wel verboden om je door een sigaretten merk te laten betalen om iemand te laten "genieten" van een sigaret. Ook doen sommige instanties moeilijk over het gebruik van alcohol.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op televisie vast, maar hoe zit dat met films? En streaming series? Denk aan Netflix die los staat van een zender.