waar/bij wie kan ik mijn scenario laten omzetten tot een film?

Ik ga een scenario maken van een korte animatiefilm (+- 30 min gok ik) Het is nog niet af maar ik heb er wel een goed gevoel bij. Weet iemand waar ik mijn scenario professioneel kan laten omzetten tot de film die ik wil behalen, want zelf kan ik dit niet. Of wilt iemand van jullie voor mij doen? Ik kan er een vergoeding voor betalen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het moet ook wel goedkoop gedaan kunnen worden. Niet te duur, max 100 euro maar liever tussen de 50.Oof is dat onmogelijk voor deze prijs? Ik denk bijvoorbeeld aan een kortfilm gemaakt in blender? Is dit duur? Hoeveel zal dit kosten? Maar het mag ook op een goedkopere manier dan blender. Ik wil eigenijk goede kwaliteit voor een lage prijs.

Toegevoegd na 9 minuten:
het mag ook stopmotion gemaakt worden als dit goedkoper is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe vaak zie je een commercieel succesvol independent professioneelogende animatiefilm?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja dat klopt , als de prijs al lager is ben ik bereid om minder kwaliteit te hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"mijn scenario professioneel kan laten omzetten tot de film die ik wil behalen, Niet te duur, max 100 euro maar liever tussen de 50" Niemand is bereid voor die vergoeding een animatie in elkaar te zetten, immers ben je dat al kwijt aan de elektriciteit die je computer verbruikt tijdens het werk....+ veeeeeeeeeeeeeeeeeele uren 3D design! Om je even terug in de realiteit te brengen, een stukje van 10 seconden kan al 8 uur werk(á €90/u) zijn.(laat ik het renderen ervan nog even buiten beschouwing....) Het bedrijf waar ik werk heeft een renderfarm van +/- 200 machines voor Maya en 3Ds Max, die een commercial voor 'The Voice' bijvoorbeeld in +/- 48 uur rendered, dit tegen een uurprijs van €150/u, dat maakt de commercial van 30seconden al €7200 (compositing/montage+voice-over+colorgrading+audionabewerking niet meergerekend)

Het beste antwoord

Even om je een idee te geven. Als je dit wil laten doen kost je dat 100 euro per uur, als een persoon het doet. Ik weet niet hoe het zit met de huidige status van techniek, maar vaak gaan daar manjaren in zitten.

https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Buck_Bunny

10 minuten heeft een jaar geduurd.

Dat kost dus al zo maar een 200.000 euro voor 10 minuten.

Stopmotion is nog veel duurder.

Je enige kans is om met iemand in contact te komen die gelooft in jou en jouw script zodat het niks kost, maar het een samenwerking wordt in vrije tijd. Wat waarschijnlijk zal resulteren in jaren wachten voor jou.

De enige echte oplossing is. Zelf Blender leren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is dit heel moeilijk? Of makkelijk te leren?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is er nog een andere (goedkpere) manier waar ik niet aan dacht? een ander soort filmtechniek? Misschien met mindere kwaliteit maar met oo met minder kosten? alvast bedankt hoor, je antworden geven me heel wat meer duidelijkheid
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nog 1 vraagje, ik ben echt geen computergenie en ben ook nog jong. Kan ik blender dan makkelijk aanleren?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En als ik het nu eens verkort tot een 10 minuten filmpje? Blijven de kosten dan zo hoog?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Betalen is gewoon geen optie. Je moet het volgende bedenken. Er zitten 24 frames in een seconde. Dat betekent 14400 beelden/tekeningen/opstellingen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Blender is te leren. Het is gewoon een kwestie van doorzetten. Niet iedereen die iets heel specifieks goed kan met een computer, is goed met computers. Wat je voor blender meer nodig hebt zal een soort modelinzicht zijn. Dus dat wat je in je hoofd hebt op het scherm kan krijgen.

Andere antwoorden (1)

Hey,
Je kan ook eens horen bij vrienden & familie of zij iemand kennen of zij er zelf verstand van hebben.
Misschien is het dan goedkoper (bij familie zeker)
XX