Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik zoek de naam van een oude kinderfilm/serie met rare wolf/mam die (levens) elixer verkoopt wie helpt me met dit vraagstuk?

Het gaat om een redelijke oude film en ik herinner me ervan dat een rare wolf of man met een kar door dorpjes trekt en mensen oplicht door drankjes te verkopen die volgens hem levenselixer of iets dergelijks zijn. Je ziet dan in die film dat hij in werkelijkheid wat gras en zand in een galzen flesje stopt en dat verkoopt. Zodra hij dat dan verkocht heeft gaat hij weer verder.

Ik heb het vermoeden dat dit lang niet heel de film is maar alleen een klein stukje wat ik me nog herinner, wie o wie helpt me aan de naam van de film of misschien serie zodat ik dit nog kan terugzoeken.

Alvast bedankt voor het meedenken

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
767

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit doet mij denken aan Danny Kaye, in de film "The Inspector General". Die blijkt al in 1949 te zijn gemaakt.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Amadea
9 jaar geleden
kan het ''catweazle'' zijn?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding