Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan je zeggen over de montage gebruik van een film?

Ik moet voor CKV op school een opdracht maken over een film die ik gezien heb. Dat is The Other Woman. Maar nu loop ik dus vast. Ik heb een vraag waarbij het gaat over montage gebruik in die film. Maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik die vraag moet beantwoorden.

Iemand hier een idee?

Groetjes

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Montage is één van de belangrijkste middelen die een filmmaker ten dienste staat om zich uit te drukken of een verhaal te vertellen. Beelden krijgen door de manier waarop ze achter elkaar staan of 'geordend' zijn een andere betekenis. Door de beelden vloeiend op elkaar aan te laten sluiten, of overmatig te laten contrasteren, ontstaat een ander gevoel voor de kijker. Wat plaatsen we eerst, wat komt daarna, is de vraag voor de editor en regisseur.

Toegevoegd na 1 minuut:
De vraag voor je opdracht kun je iets vertellen over de overloop van de beelden. Wat je er mooi aan vondt, bijvoorbeeld: natuur, mensen, auto's etc etc.. opbouw van de film.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is precies de vraag die je moet beantwoorden? Montage is nogal een breed begrip namelijk. Ik ga proberen je alvast een beetje op weg te helpen, maar ik weet dus niet precies wat je vraag is, dus hoop dat je er wat aan hebt.

Montage is hoe ze de film "geknipt" hebben. Dus hebben ze hele lange shots waarin je minutenlang zit te kijken daar hetzelfde beeld, of heb je shots die heel snel geknipt worden waardoor het "sneller" lijkt te gaan? Je ziet bij een ander shot ook vaak het beeld vanuit een andere hoek dan darvoor, en het beeld "verspringt"vaak. Actiefilms gebruiken vaak ontiegelijk veel shots, waarbij dramafilms en arthousefilms dat (meestal) veel minder doen.

Dit filmpje geeft je misschien een idee: https://www.youtube.com/watch?v=7LXQg6t4q2A
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding