hoe heet die film ook alweer over mensen die besmet zijn met hondsdolheid?

in de film is iemand in de flat besmet met hondsdolheid en wordt dus het hele flatgebouw afgesloten door de politie. daarna wordt iedereen gepakt of gebeter door iemand met hondsdolheid en blijven er twee mensen over. ik kan me herinneren dat er een van hun blijft leven. trouwens er is iemand bij die het filmt met camera. en ik kan me ook herinneren dat de titel in cijfers was

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat dit REC is, een spaanse film.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Yup... dat denk ik ook. Erg toffe film en -tig keer beter dan die Amerikaanse rip-off... (Quarantine)
Voor meer info over REC:
http://www.imdb.com/title/tt1038988/

Antwoorden (1)

Quarantine, uit 2008.
Televisieverslaggever Angela Vidal en haar cameraman Scott volgen de brandweer van Los Angeles. Ze komen terecht in een klein flatgebouw, waar de politie al ter plaatse is vanwege een angstaanjagend geschreeuw in een van de appartementen. Een vrouw blijkt besmet te zijn geraakt met een onbekend virus. Als een aantal bewoners op gruwelijke wijze worden aangevallen, proberen iedereen zo snel mogelijk weg te komen. Maar de overheid heeft het gebouw afgesloten om verspreiding van het virus tegen te gaan. Er is geen enkele communicatie meer mogelijk met de buitenwereld. Wanneer de quarantaine wordt opgeheven, is Angela's videotape het enige bewijs van wat zich binnen heeft afgespeeld.

Toegevoegd na 9 minuten:
Of anders bedoel je wellicht "28 Days later", uit 2002.
Een groep Londenaren weet te ontsnappen aan een kwaadaardig virus dat Groot-Brittannië in haar greep heeft. Het virus zorgt er voor dat alle besmette personen veranderen in gevaarlijke moordenaars, die een gevaar vormen voor de mensen die de plaag overleefd hebben.
Amadea