Wat is de titel van een itaiaanse film waarin de hoofdpersoon met een filmbus van dorp naar dorp trekt en daar op de dorpspleinen een film vertoont ?

Hij maakt daardoor allerlei bijzondere dingen mee en roept van alles in die arme dorpen op.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een Italiaanse film van die strekking ken ik niet, wel een Braziliaanse film: Cinema, Aspirinas e Urubus.

Het is een film uit 2005 die speelt in 1942. De Braziliaan Ranulpho, die vlucht voor de droogte in zijn geboortestreek, en de Duitser Johann, die vlucht voor de Tweede Wereldoorlog in Europa, ontmoeten elkaar. Samen vertonen ze op elk dorpsplein waar ze langskomen een film (heel nieuw in die tijd!) over het nieuwe wondermiddel aspirine.