dat is pas sinds de invoering van de kleurenfilm. In de tijd van zwart-witfilms was er nog geen sprake van een gekleurde
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Tenzij deze 'gekleurde persoon' de hoofdrolspeler is natuurlijk. En als hij als eerste dood gaat zal hij de slechterik of een onbeduidende rol spelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hangt van zijn rol af maar ben het niet met je eens dat een 'gekleurd persoon' altijd als eerste dood gaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat James Bond geen neger is helaas. Voor de rest is het gewoon onzin. Het is niet zo dat de gekleurde persoon altijd eerst dood gaat. Kijk naar I am legend, daar is de gekleurde persoon de enige die nog in leven is zo ongeveer!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou er zijn gewoon bepaalde regels vast gesteld over dingen die je neer mag schieten.
Gillende jonge blonde vrouwen mag je pas op het einde neer schieten. Honden mag je nooit neer schieten. Kerels mag je wel neer schieten maar meestal worden ze weer beter. Kennelijk mag je plot technisch gezien onze gekleurde mede mens wel neer schieten vroeg in de film.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan me daar niet veel bij voorstellen, het voor de handliggende plot van goed-tegen-kwaad waar de meeste films om draaien is vaak zwarte-tegen-wit. En wie legt het loodje? Juist...zwart.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hollywood hangt nu eenmaal aan elkaar van conventies, en een daarvan is de token black guy. Zie ook onderstaande url.