Welke acteur heeft het vaakst "de wereld gered"?

En dan bedoel ik niet welke acteur heeft de meeste heldhaftige films op z'n naam, maar welke acteur heeft in films letterlijk het vaakst de hele wereld van zijn ondergang gered.
Bij voorbeeld Will Smith heeft dat zeker gedaan in 'Independence Day', de 3 films van 'Men in Black' en 'I am legend'.
Is er een andere acteur die dat vaker heeft gedaan? Graag als het even kan met de namen van de films!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Nergens staat een bron die aangeeft wie de meeste actie films heeft gemaakt. Jackie chan is in de oosterse regione en waarschijnlijk de westerse de meest gevraagde actie held.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord Arnhem...! maar ik zocht juist niet op de "Jackie-Chan" types, maar eerder de types à la Bruce Willis in Armageddon, die écht letterlijk de wereld hebben gered, en niet alleen een paar schurken in elkaar geslagen.
Een lastige vraag. Mede omdat er geen cijfers bij gehouden worden. Want ook slechte films die niet groots worden uitgezonden tellen hierin mee.
Ook de interpretatie van het redden van de wereld is verschillend. Valt het verlossen van een schurk die de wereld wil overnemen onder het redden van de wereld. Of alleen het echte de wereld redden zoals armageddon die een komeet van inslaan verkomen.

Persoonlijk ga ik voor de eerste mogelijkheid. Daarom ga ik voor het personage James bond. En dan met name acteur Pierce Brosnan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iemand die de wereld wil overnemen hoeft nog niet tot de ondergang van de wereld te leiden toch? Past ook niet bij de voorbeelden die de vraagsteller geeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt wel een punt met je slechte films, dat maakt dat de vraag waarschijnlijk niet te beantwoorden is.