Als het bij een film staat is het een proefaflevering op filmlengte en ook gemaakt als film met het doel dat als het aanslaat er een serie over gemaakt wordt.

Het is dus in principe een gewone film waarbij je wellicht nog een hele serie hebt als vervolg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
bondig en duidelijk, bedankt!

Andere antwoorden (3)

Eerste episode.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En pilot is een proefaflevering. Er wordt eerst getest of het gefilmde op de kijkers een gewenst effect heeft. Als dat niet zo blijkt te zijn wordt het project afgeblazen.
Amadea
11 jaar geleden
Een pilot aflevering wordt gemaakt om te kijken of de serie aanslaat.
Wanneer een pilot af is, kunnen TV-Zenders deze aankopen waarna de serie verder wordt opgenomen.
Bij films werkt dit ook zo.
Ze nemen een kort stukje op om vervolgens te kijken of het testpubliek heil ziet in deze productie.