Bestaat er een Tarzan film met echte acteurs? (Ipv tekenserie)

Ik kan me herinneren dat ik ooit in mijn kinderjaren (1990-2005) de film Tarzan heb gezien, maar dan de film met echte acteurs.

Bestaat die nou of niet? Want ik kan op het Internet (IMDB) niks vinden.

Kan iemand mij de titel en een IMDB link geven van die versie?

Toegevoegd na 1 minuut:
In die film komt Tarzan Jane tegemoet en verhuizen ze samen naar de stad.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je niet George of THE jungle? Google maar eens!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dank je met heel mijn hart. Dat is welke ik zocht ja! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha graag gedaan!

Antwoorden (4)

Volgens de Internet Movie Database zijn er tussen 1918 en 1999 88 films gemaakt over Tarzan. De eerste Tarzanfilm kwam uit in 1918 met Elmo Lincoln als Tarzan. Dit was een stomme film, net als de paar films die hierop volgden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk bestaat die! Daarmee is de voormalige zwemmer Johnny Weissmüller beroemd geworden. "Tarzan the ape man", uit 1932.
Amadea
11 jaar geleden
rose
11 jaar geleden
Johnny Weissmüller was al beroemd, met o.a vijf gouden medailles op de OS, als zwemmer, voordat hij Tarzan ging spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En daarna leerde de hele wereld hem kennen.
Ook diegene die nooit naar de Olympische spelen kijken.+1
rose
11 jaar geleden
Weissmuller won goud op de olympische spelen van 1924 en 1928 en werd gecast als Tarzan vanwege zijn bekendheid als zwemkampioen.
Met 'Tarzan the Ape Man' (1932) werd Johnny Weissmuller de nieuwe ster van Hollywood. Als Tarzan veroverde hij de harten van het publiek en vooral die van vrouwen.
Ook de tweede Tarzanfilm 'Tarzan and his Mate' werd in 1934 een enorm kassucces. Weissmullers' tegenspeelster was de immer flirtende Maureen O'Sullivan. Overal ter wereld werden ze de lievelingen van het witte doek. Hij zou de rol van Tarzan twaalf maal spelen tussen 1932 en 1948.
Hierna werden nog enkele Tarzanfilms opgenomen met andere hoofdrolspelers, dus keus genoeg.

In het teken van de Olympische spelen:

In 1924 sloeg hij toe tijdens de Olympische Spelen in Parijs. Hij won er drie gouden medailles: waaronder de 100 m vrije slag met een wereldrecordtijd van 58.6 seconden, en verder nog de 400 m vrije slag en de 4 x 200 m vrije slag. Hij speelde ook nog in het Olympisch waterpoloteam van de VS, dat Olympisch brons won in 1924. In 1928 won nog twee gouden medailles op de Spelen in Amsterdam: opnieuw de 100 m vrije slag en de 4 x 200 m vrije slag. Hij vestigde 51 wereldrecords en won 52 gouden medailles op de nationale zwemkampioenschappen. Hij won 36 individuele nationale titels, verloor nooit een wedstrijd over eender welke afstand gedurende zijn 10-jarige amateurzwemcarrière, van de 50 yards tot de halve mijl. Zijn wereldrecord van 51 seconden over de 100 yards bleef 17 jaar staan.

Toegevoegd na 3 uur:
In de jaren 90 verschenen er weer twee live-action Tarzanseries: Tarzán (1991) en Tarzan: The Epic Adventures (1996).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk dat je de film greystoke bedoelt. Tarzan wordt gespeeld door christopher lambert en jane door andie mcdowell.