Waarom word de film 'In the Land of Blood and Honey' zo laag beoordeeld op publieke filmsites en youtube?

Het is mischien niet de beste film maar ik vond hem zeker geen 3,6 (zoals IMDB) dat weergeeft. (Ter vergelijking Twilight, grootste bagger ooit naar mijn mening, krijgt een 5,3 en No Country for Old Man, mijn favoriete film, een 8,2)

Met YouTube bedoel ik de lage rating onder de film trailer.
Zijn dit soms de Serviërs die dit massaal doen? Welk verhaal gaat hierachter schuil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Jouw smaak is iets totaal anders dan de gemiddelde smaak van alle kijkers naar die films èn de moeite hebben genomen te stemmen op IMDB. Wat je daarvan kunt leren is dat jouw mening over een boek, film, muziek of kunstwerk helemaal niet overeen hoeft te komen met wat anderen er gemiddeld van vinden.

Ik raad je aan om op IMDB eens te klikken op de link user-ratings. (zie het plaatje hieronder). Dan wordt direct duidelijk dat het hier om een controversiele film gaat. Een beetje het "Mart Smeets effect". De ene helft van Nederland houdt van hem, en de andere helft haat 'm.

Direct valt op dat bijna alle stemmen naar cijfer 10 of naar cijfer 1 gaan. Dus óf fantastische film, óf waardeloos. Iets er tussenin komt nauwelijks voor.

Nog veel meer duidelijkheid geeft deze link:
http://www.imdb.com/title/tt1714209/criticreviews

Daar worden de zaken gemotiveerd, en wordt niet alleen maar snel op een waardering geklikt. Bovendien mag je verwachten dat die critici, voor ze gaan schrijven er even over nagedacht hebben. Natuurlijk mag jij het nog steeds een prima film vinden, maar je kunt dan wel lezen waarom veel mensen vinden dat de film niet goed is, o.a. door een te eenzijdige blik op de gebeurtenissen, en het gegok naar de werkelijkheid. Maar ook waarom de film juist zo goed is.

Dat zal je enig inzicht geven "achter het verhaal" van de waarderingscijfers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Over mijn filmsmaak, ik vind deze film zelf ongeveer een 6, meestal zul je dan zien dat hij op de imdb ongeveer een 6 en een half krijgt. En van een 3, 6 keek ik gewoon raar op. Leek op een soort massa actie van op de 1 klikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens sommigen is er inderdaad sprake van boycotten van de film door Serviërs, die door het onderwerp meteen een lage score geven voor ze hem gezien hebben...