Film gezocht over een jongen met een toverfluit?

Ik zoek een film over een jongetje met een toverfluit.
Rond 1972 op tv geweest, wie kan mij daar bij helpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Die film uit 1970 heet Pufnstuf. Het was eerst een televisieserie over het jongetje Jimmy. Hij is in het bezit van een gouden toverfluit en komt op het eiland van burgemeester Pufnstuf terecht. Daar huist ook de heks Witchiepoo die de fluit graag in handen zou krijgen. Maar Jimmy wordt geholpen door de vriendelijke draak.
Later is daar dus een speelfilm van gemaakt: Het jongetje Wild treedt door een magische fluit een sprookjesrijk binnen dat op de wereld van Oz lijkt en waar brabbelende en gonzende heksen de dienst uitmaken.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je de Rattenvanger van Hamelen bedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de ratten vanger van hamelen