Hoe kan ik ervoor zorgen dat een boek verfilmd wordt?

Ik heb een boek geschreven die wordt uitgegeven. Ik heb al van velen gehoord dat het een goed boek zou zijn om te kunnen verfilmen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn boek bij een filmmaker komt?
Ik heb al enkele acteurs gevonden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat je al gelijk met professionele filmmakers te maken krijgt..
rose
12 jaar geleden
Ik hoop wel dat een redacteur je boek van de juiste aanwijzende voornaamwoorden heeft voorzien.

Antwoorden (1)

Misschien heb je zelf veel moeten doen om je boek uitgegeven te krijgen, maar om te zorgen dat je boek verfilmd wordt, daar hoef je zelf niets voor te doen.

Het is meestal zo, dat er films worden gemaakt van boeken die goed zijn, en goed verkocht worden. (wat niet betekent dat als er geen film van je boek wordt gemaakt, het geen goed boek zou zijn)

Als je al van anderen hebt gehoord, dat je boek zo geschikt is om te verfilmen, dan zullen regisseurs, producenten, en andere mensen uit de filmwereld dat ook zeker opmerken, of van anderen horen. Zij zullen jou benaderen met de vraag of ze je boek mogen verfilmen en niet andersom. Dat is ook veel beter, want dan kun je eisen stellen.

Natuurlijk is het mooi als je ook zelf al acteurs hebt gevonden, maar stel je daar niet teveel van voor. Je zult tzt best mogen meepraten over hoe je boek verfilmd wordt, maar je zult echt weinig te zeggen hebben over wie er in de film gaat acteren. Ieder zijn vak: jij kunt goed schrijven, en anderen kunnen weer goed casten.

Succes!