Weet iemand een film bewerker die heel professioneel is en die ze ook bij echt films gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat bedoel je met bewerken: reviseren/edit,... etc?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eigelijk alles :P ik bedoel eigelijk echte goede effecten gen kleurtjes aan beeld toevoegen maar echt mensen veranderen in dorzichtig uhh echt alles :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
der zal wel iets zijn, ik weet ook niet wat maar ga der maar vanuit dat je voor zo'n professioneel iets moet betalen. Het enige wat k weet is ''Windows movie maker'' en ''Windows dvd maker''

Antwoorden (4)

Als bron verwijs ik even naar een overzichtje van zeer uitgebreide applicaties/programma's waarmee u video's kan bewerken etc....

Deze zijn uiteraard wel betalend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een groot verschil tussen film(fragmenten) bewerken en films monteren. Voor speciale effecten e.d. wordt meestal aparte software gebruikt.

Wat de montage betreft denk ik dat het (gratis) Lightworks een heel eind in de richting komt.
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik heb het zelf niet geprobeerd (omdat ik gebruik maak van betaalde video editing software), maar las dat het tot de toppers behoort. En nog gratis ook! Binnenkort ga ik het ook eens proberen.
In nederland werd er in de filmwereld vooral Avid gebruikt voor de zogeheete montage van de film. Tegenwoordig worden de programma's Final Cut Pro (Apple) en Adobe Premiere (zowel windows als apple) ook veel gebruikt, vooral in de reclame industrie. Deze programma's zijn beide te downloaden en redelijk makkelijk in gebruikt. Voor special effects zou ik je verwijzen naar Adobe After Effects.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Coen brothers gebruikten een Imac voor een van hun laatse films