Zijn er films (geen documentaires) over de menselijke evolutie?

Zo ja, welke films zijn dit dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (4)

Bedoel je films die de evolutie van de mens als onderwerp hebben of films met mensen in een bepaald stadium van de evolutie?

In die eerste categorie valt 2001: A Space Odyssey. Die is fantastisch, maar nogal filosofisch van opzet en soms moeilijk te doorgronden.

"Even voor het ontstaan van menselijk leven op aarde ontdekt een groep apen een monoliet. Vier miljoen jaar later wordt een gelijkaardig object ontdekt op de maan dat een signaal uitzendt naar Jupiter. Commandant Bowman en astronaut Poole vertrekken op een speciale missie met het ruimteschip Discovery en de hulp van supercomputer HAL-9000."

Als je het tweede bedoelt, is Quest for Fire een aanrader. Die geeft een goed beeld van het leven van Neanderthalers in de prehistorie.

"Drie strijders, Neanderthalers in de prehistorie, reizen over de savanne, waar ze tijgers, mammoets en kannibalistische stammen tegenkomen. Ze zijn op zoek naar een vlam die het verloren vuur van hun stam kan vervangen."

Toegevoegd na 30 minuten:
Een grappige film over de menselijke evolutie is Idiocracy. Die film gaat ervan uit dat vanaf heden we steeds dommer zullen worden. Deze theorie wordt aan het begin van de film op een heel grappige manier verklaard.
http://www.moviemeter.nl/film/29867
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord MisterWrite +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom nou een min?
Een gesprek over o.a. de evolutie van de mens is het onderwerp van The man from earth. In een blokhut bespreken wetenschappers de bewering van één van de aanwezigen dat hij meer dan 10000 jaar oud is. (Ja dat klinkt saai, maar de film boeit iedere seconde!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The tree of life , ook al gaat deze wel meer over evolutie in het algemeen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een serie, maar er wordt wel goed uitgelegd, walking with caveman