Waarom worden zoveel dingen zoals bossen en huizen nagemaakt in een film?

Vaak denk ik in een film dat het in een gewoon huis of bos is opgenomen. Bij de 'maken off' zie ik dan toch vaak dat dat allemaal na is gemaakt. Het is toch veel goedkoper en het bespaart toch veel meer tijd om dat gewoon in een echt bos of huis te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Door zoiets na te maken kan je de voor het filmen perfecte setting creëren. Zo heeft de cameraman geen last van verkeerde belichting en wind, heb je geen last van wandelaars en je kan ook nog eens het bos zó maken dat het het mooist is in de film. Je kan perfecte locaties maken, die je in een bos niet, of zeer lastig, vindt. Het heeft voor de producenten dus zeker voordelen om een bos na te maken in een studio.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar komt nog bij dat dingen die waarheidsgetrouw worden weergegeven er op het witte doek helemaal niet zo realistisch uit zien. http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/RealityIsUnrealistic

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het vooral veel reistijd scheelt. Als je een dag de hele tijd in de studio blijft, met green screens, dan kun je misschien (bijvoorbeeld) 4 scenes opnemen. Als je de hele tijd heen en weer moet reizen tussen bossen en studio en huizen, kost dat heel veel reistijd, dat kost geld en tijd.
Ik denk dat dat de reden is.