Is de film Apollo 18 gebaseerd op een oude mythe, of is het gewoon verzonnen verhaal voor een film?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (4)

russen op de maan, stenen die tot leven komen en astronauten vermoorden..

typisch hollywood!

Toegevoegd na 29 seconden:
um als je hem nog niet hebt gezien, negeer mijn post...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Apollo-vlucht 18 heeft nooit plaatsgevonden dus is het een verzonnen verhaal!
De laatste twee maanlandingen werden in 1972 uitgevoerd door de Apollo 16 en 17 crew.
Meer info ......klik op onderstaande link.
http://www.spacepage.be/artikelen/ruimtevaart/bemande-ruimtevaartprojecten/het-apollo-maanproject/het-apollo-project
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens verhaal was apollo 18 ook een geheime missie, vandaar dat je hem nergens vind..
stukje waar realiteit en film overlapt hier, de film zegt geheime missie, en int echt kun je er niks over vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoiets valt natuurlijk niet geheim te houden de russen en/of de chinezen hadden dit via hun satellieten opgemerkt.In de filmbeschrijvingen staat waargebeurde niet voor niks tussen aanhalingstekens het is iets uit de grote duim en 100% fictief.
Het is een volledig verzonnen verhaal. Leuk om te fantaseren over een hele onwaarschijnlijke reden om niet meer naar de maan terug te keren en daar een semi-realistische film over te maken. En dat dan overdekt met een laagje 'Blair Witch Project' zodat het wat realistischer lijkt.

Het zou best kunnen dat er ooit al een conspiracy-bedenker heeft verzonnen dat we nooit meer naar de maan teruggekeerd zijn omdat daar allerlei spannende dingen gebeurden, maar ach, conspiracy-bedenkers hebben al meer maffe theorieën verzonnen dan wij ons voor kunnen stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het publiek gelooft alles wat ze zien.

Dat is blijkbaar de perceptie van de hoge pieten bij NASA.

Bert Ulrick, NASA's contactpersoon voor multimedia, film en televisie samenwerkingsverbanden, sprak met de LA Times over de publieke angst over de 'found footage' film.

"Apollo 18 is geen documentaire. De film is fictie. Wij waren minimaal betrokken bij deze film. We hebben nooit ruwe montage beelden gezien of vrijgegeven. Het idee van de Apollo 18 missie is weliswaar authentiek maar gewoon een marketingtruc. Misschien een beetje een Blair Witch Project strategie om de hype te genereren."

De hele markering truc achter de Apollo 18 is een documentaire-achtige 'found footage' horror flick. Daarom begint de film trailer met: "In 1972, zijn astonauten uit de Verenigde Staten op een geheime missie naar de maan gestuurd. Ondanks tientallen jaren van ontkenning door de NASA en het Ministerie van Defensie, zijn er toch beelden gelekt naar de media.."

Zoals eerder vermeld: Het publiek gelooft alles wat ze zien.

Dus bedankt NASA, voor de eerlijkheid.