Hoe heeft Aron Ralston zijn hand hunnen afsnijden?

Dan heeft hij natuurlijk zijn slagader ook door moeten snijden, maar dan bloed je toch dood?
Hoe heeft hij dat gedaan?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het verhaal van De man waar de film 127 hours op gebaseerd is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

Ik heb de film niet gezien, maar het zou kunnen dat hij z'n bovenarm heeft afgekneld (met een T-shirt of een touw bijv.), waardoor er geen bloedtoevoer meer is. Daardoor kan hij dus ook niet doodbloeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan is er wel weer een ander gevaar: zijn arm kan afsterven omdat er geen bloed meer doorheen stroomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn arm is ook afgestorven, hij heeft nu alleen nog een stomp
Amadea
12 jaar geleden
Nou, dat valt mee hoor - kijk maar: http://media.photobucket.com/image/aron%20ralston/amp_gallery/aron-ralston4632.jpg?o=4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahaha, dat valt reuze mee! Hoe snel dat weer aangroeit hè!? Ongelofelijk :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ahahaha xD valt heel erg mee.
Daar is een heleboel over te vinden op het internet.

Natuurlijk hoef je niet dood te bloeden.
Dat ligt er maar aan hoe je het verder aanpakt.

Anders zou er nooit bij iemand een arm of
een been geamputeerd kunnen worden.
En dat deden ze al in WO II met botte bijlen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je en mijn vraag is dus hoe hij dat gedaan heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat deden ze al in WOII met botte bijlen?
Dat deden ze al in de middeleeuwen als ze informatie van iemand wouden en die het niet gaf....
Ook het hand afhakken bij een dief als hij iets gestolen had is al eeuwen, eeuwen en eeuwen oud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met het gevolg dat ze dood gingen..
Hij bloedde wel, maar hij werd snel door wandelaars gevonden. Die belden gelijk de ambulance en zo werd 'ie geholpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij amputaties worden de toevoer-slagader en de afvoer-slagader met elkaar verbonden zodat de circulatie weer compleet is. Van die film weet ik het niet, het zou kunnen dat hij zijn arm heeft afgekneld zodat hij niet doodbloedde, kan ook zo zijn dat hij werd geholpen o.i.d
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De afvoer gaat niet via een slagader...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
l0l
Hij zat natuurlijk al vast en heeft inderdaad zijn arm afgebonden voor hij hem eraf sneed.

Toch lijkt het me sterk, ondanks dat het een waargebeurd verhaal is, om je arm eraf te kunnen snijden met zo'n klein mesje...

MovieShocker.com – http://bit.ly/qJu6r0